Zege op hekkensluiter HTC
29 november 2008

Bergentheim behaalde een moeizame zege tegen HTC. In de eerste helft schoot Eddy Eggengoor Bergentheim om voorsprong en in de 90e minuut stelde Stefan Veneman de zege veilig door de 2-0 knap binnen te schieten.

Beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd, waardoor het merendeel van de wedstrijd zich op het middenveld afspeelde. In de 25e minuut scoorde Eddy Eggengoor de 1-0 door uit een hoekschop de bal aan te nemen binnen de zestien en onberispelijk binnen te schieten. Na dit doelpunt bleef Bergentheim de bovenliggende partij hoewel HTC enkele maken gevaarlijk voor Karel Pullen verscheen. In de 2e helft verzuimde Bergentheim de wedstrijd te beslissen waardoor het zich onnodig moeilijk maakte. Naarmate de wedstrijd naar het einde kroop rook HTC kansen op een punt of misschien wel meer. In de 82e minuut leek de gelijkmaker te vallen maar de goed leidende scheidsrechter Van Hattem keurde dit doelpunt terecht af wegens buitenspel. In de 90e minuut counterde Bergentheim naar de 2-0 door een goed doelpunt van Stefan Veneman.

Zaterdag a.s. speelt Bergentheim thuis tegen VIOS uit Vaassen, aanvang 14.30 uur.

Bron: Bergentheim

'25  1-0  Eddy Eggengoor