CSV ’28 start met 3 -1 overwinning
2 september 2006

De eerste wedstrijd van de nieuwe competitie, thuis tegen Bergentheim, is voor CSV ’28 succesvol verlopen.

Trainer Bauke Pot, die nog niet met zijn sterkste opstelling kon komen, liet CSV aanvallend beginnen. Het eerste kwartier was CSV dan ook heer en meester en met goed positiespel werd gezorgd dat Bergentheim niet echt in de wedstrijd kon komen. Na een kleine 20 minuten spelen kreeg de tegenstander een vrije trap op de rand van het 16-meter gebied. Deze gelegenheid benutte Edwin Slot uiterst vakkundig en hij bracht Bergentheim, tegen de verhoudingen in, op voorsprong (0-1).
Hierna was CSV ‘28 een tijdje de mindere ploeg maar men wist toch weer de regie in handen te krijgen. In de 35-ste minuut werd bij een CSV-hoekschop de mee naar voren gekomen Arnie Pot binnen de lijnen gevloerd en de toegekende strafschop werd door Elvin Mantuankotta, met veel geluk, achter keeper Karel Pullen gewerkt (1-1).
De wedstrijd werd daarna van de kant van de tegenstanders harder. Te hard, want in korte tijd kreeg de ploeg twee gele kaarten en vlak voor rust ‘ontspoorde’ Eddy Hakkers ook nog eens. Die kon met rood vertrekken zodat Bergentheim met 10 man verder moest.

Na de thee had CSV ’28 de klus snel geklaard. Bergentheim werd in de tang genomen door een sterk CSV-middenveld met o.a. de ijverige Yuvos Özdemir. In de 55-ste minuut bracht de goed spelende Marcel de Ruiter CSV verdiend op voorsprong (2-1). De wedstrijd werd daarna wat minder interessant, maar een kwartier voor tijd zette CSV nog eens aan. Eerst via een goede doelpoging van Jeroen Soppe en daarna via Elvin Mantuankotta, die zijn te zwak ingeschoten bal van de lijn gehaald zag worden. In de 80-ste minuut zou hij toch zijn tweede doelpunt maken. Weer via een (omstreden) strafschop die deze keer wel beter werd genomen, maar toch nog door keeper Pullen werd getoucheerd (3-1).
Beide ploegen kregen daarna nog mogelijkheden om de stand te wijzigen. CSV met een schot van Raymond Lachenal, dat van de lijn gehaald werd en Bergentheim met een schot van de gevaarlijke spits Eggengoor, wat maar net naast het doel van Luc Jonker ging.

Maurits Vermeulen

Bron: CSV