Gramsbergen-WZC Wapenveld 0-2
15 november 2008

WZC heeft goed zaken gedaan door te winnen van Gramsbergen, al vanaf het begin had WZC het meeste initiatief. Gramsbergen werd op eigen vastgezet en werd verdedigend teruggedrongen door WZC. In de 16e minuut de eerste en meteen een beste kans, Ronald Burgmeijer had zich op rechts knap vrijgespeeld, zag collega Peter Kersing vrij staan, maar Kersing raakte de bal half wreef, half hak. De thuisclub zit op het moment niet goed in haar vel en dat was af te lezen aan de spelers, ondanks hun fysieke postuur kon het aanvallend geen vuist maken, de eerste mogelijkheid deed zich voor na een half uur pelen toen Jacob Withaar een vuurpijl afschoot, de bal ging meters over. Nee WZC was gevaarlijker maar had de pech dat de afwerking niet wilde meewerken, zo kreeg Erwin Fiks een fraaie schietkans, de bal vloog langs de kruising. Ook Peter Kersing kreeg nog een mogelijkheid maar vond doelman Erik van 't Holt op zijn weg. Na de pauze zat er meer beweging in de thuisclub, het speelde naar de kantine toe, en dan kan het wel eens spoken, zo ver liet WZC het deze middag niet komen, scheidsrechter Spoelstra die een goede wedstrijd floot, hield de lijntjes strak in handen, en liet veel toe. In de 69e minuut dan toch de verdiende voorsprong, Peter Kersing werd de ruimte ingestuurd, de spits slalomde de zestienmeter binnen waar hij duidelijk werd aangetikt door een verdediger van Gramsbergen, strafschop besliste Spoelstra, Peter Kersing nestelde zich achter de bal en gaf van 't Holt geen kans 0-1. De thuisclub gooide er nog een paar meters als invallers binnen de lijnen om een doelpunt te forceren, de kansen kwamen er maar WZC kwam een paar keer vmet de schrik vrij, de grootste kans was in de 78e minuut, een vrije trap randje 16 mtr, de bal werd snoeihard ingeschoten en kon half worden verwerkt door doelman Van Dijk, Erwin Kersing stond zijn doelman terzijde en klaarde dit klusje rustig. De strijd bleef spannend met een doelpunt verschil maar invaller Albert Henk Tessemaker besliste de wedstrijd in de 90e minuut, hij verschalkte van 't Holt in de korte hoek 0-2. Ondanks de 8 minuten blessuretijd was Gramsbergen niet meer bij machte om dit verschilo weg te werken.

Bron: WZC Wapenveld

0-1  Peter Kersing