ASC laat punten liggen tegen hekkensluiter
15 november 2008

Op sportpark De Pelikaan in Zwolle traden de mannen van ASC’62 deze zaterdag aan tegen het lokale HTC. Het was de koploper tegen de hekkensluiter, van onderschatting was van Dalfser kant echter zeker geen sprake. HTC verloor bijna al haar wedstrijden met 1 doelpunt verschil en verloor vorige week tegen Marienberg zelfs in de laatste minuut.
In de eerste helft werd het publiek niet tot nauwelijks vermaakt; HTC hanteerde de lange bal op de snelle spitsen; ASC probeerde wel te voetballen maar was te onnauwkeurig in de passing om tot goed voetbal te komen. De wedstrijd speelde zich vooral op het middenveld af en er waren geen hoogtepunten te noteren. Na de rust kwamen beide teams met een zichtbaar andere instelling het veld op. ASC nam het heft in handen wat in de 58e minuut resulteerde in de 1-0 van Frans van Pijkeren, de spits knikte een voorzet van Holsappel beheerst in. In de 70e minuut was het weer ASC dat de aanval zocht en Meerveld alleen voor de keeper van HTC zette, de keeper redde echter goed. Nog geen minuut later was het aan de andere kant HTC dat een opgelegde mogelijkheid kreeg, de spits kopte echter knap over op leeg doel. ASC was gewaarschuwd en deed er een tandje bij. Gerben Wennemars wist in de 73e minuut Meerveld opnieuw voor de keeper te zetten, de aanvaller wist ditmaal wel raad met dit buitenkansje en schoot beheerst in. 2-0 voor de Dalfsenaren. HTC schoof een mannetje door en ging 1 op 1 spelen over het hele veld. Dit resulteerde in een goed lopende aanval via meerdere schijven waarna de jonge linksback de bal goed in schoot. Met een 2-1 stand schoot Wennemars nog een keer vanaf de rand van het zestien metergebied op de vuisten van de keeper van HTC. 2 minuten hierna was het HTC dat de stand gelijk trok, een corner werd ingeschoten waarna de bal achter doelman Roeberts verdween. 2-2. In de laatste minuut was het ASC dat de wedstrijd had kunnen beslissen, Holsappel liet deze kans liggen en schoot de bal in de vangnetten waarna de streng leidende scheidsrechter af floot.
ASC liet vandaag onnodig 2 punten liggen, de mannen van heren 1 hebben echter wel kunnen wennen aan het Zwolsche kunstgras, iets wat goed van pas kan komen voor de bekerwedstrijd tegen Be Quick’ 28 volgende week. Volgende week gaat ASC op bezoek bij Be Quick voor de beker, aanvang 14.30 uit in Zwolle.

Bron: ASC

0-1  Frans van Pijkeren