Bergentheim niet verder dan gelijkspel
8 november 2008

Het is Bergentheim niet gelukt de volle winst binnen te halen tegen KHC. In een spectaculaire wedstrijd stond na ruim 90 minuten een 3-3 gelijke stand op het scorebord.

Bergentheim en KHC hadden beide de punten hard nodig. Al na 10 minuten wist Ronnie Hakkers een voorzet goed af te ronden en Bergentheim op voorsprong te brengen. Bergentheim was beduidend beter dan KHC en het wachten was op de 2-0 ware het niet dat na 35 minuten een afstandschot doelman Karel Pullen compleet verraste en verdween in de kruising. Met deze 1-1 stand gingen beide ploegen de rust in. In de 2e helft zette Bergentheim aan en werd KHC bij vlagen overlopen met goed opgezette aanvallen. Maar waar je aanvalt zul je ook alert moeten zijn in de omschakeling want na een aanval van Bergentheim was het KHC die vanuit de counter de wedstrijd op zijn kop zette. Nog geen twee minuten na dit doelpunt werd een solo van Wilko Eggengoor onreglementair beëindigd binnen de zestien en de goed leidende scheidsrechter Assink wees resoluut na de elfmeter. Dit buitenkansje werd beheerst benut door Edwin Slot die daarmee de stand gelijktrok. Opnieuw kwam KHC weer op een voorsprong. Was het eerst doelman Karel Pullen die een bal miraculeus tot corner kon verwerken maar deze corner verdween ineens achter de Bergentheimse doelman en liepen de mannen van Folkert Velten weer achter de feiten aan. Met deze achterstand raakte men ook nog uitblinker Ronnie Hakkers kwijt die er met een ogenschijnlijke zware blessure vanaf moest zodat het ook totaal niet meezat. In de 90e minuut werd het dan toch nog gelijk doordat een vrije trap van Wilko Eggengoor door een eigen speler van KHC werd verlengd en in het doel verdween. Met deze gelijke stand nam Bergentheim geen genoegen en koortsachtig trok men ten strijde voor de overwinning en die kwam er bijna. Invaller Lars Kikkert had de winnende op zijn schoen maar in de ontstane scrimmage had hij niet voldoende kracht de bal binnen te schieten zodat de wedstrijd eindigde in een 3-3 gelijkspel. Een eindstand waar beide ploegen helemaal niets mee opschieten.
Volgende week zaterdag speelt Bergentheim in Balkbrug tegen Avereest, aanvang 14.40 uur

Bron: Bergentheim

'15  1-0  Ronnie Hakkers