ASC’64 vernedert VV Avereest in Dalfsen 5-0 (3-0)
8 november 2008

Na de prima overwinning vorige week op Mariënberg moest VV Avereest vandaag aantreden tegen ASC’64 uit Dalfsen. Dat VV Avereest bijzonder wisselvallig presteert is al sinds de start van het vorige seizoen bekend. Sindsdien is het constant alles of niets geweest. Winst en verlies liggen dichterbij dan ooit en het woord gelijkspel komt niet voor in het VVA woordenboek.

VV Avereest kon beschikken over een vrijwel fitte selectie, het was prachtig voetbal weer en het affiche tegen koploper ASC mocht er ook wezen. Kortom, alle voorwaarden voor een goede pot voetbal waren aanwezig. Dat de spelers van trainer Marcel Beumer hier een andere mening over hadden bleek gedurende de wedstrijd.

Amper een kwartier gespeelt stond het al 2-0 en kon VV Avereest zich al opmaken voor een inmaak partij. In de 13de minuut was het Holsappel die zomaar door kon lopen richting doelman Westerman en beheerst afmaakte. Nog geen 2 minuten later stond de verdediging van Avereest opnieuw te schutteren en ditmaal kon John Sanders vrij doorlopen op Westerman en tekende middels een prachtige stiftbal voor de 2-0 aan. Op dat moment volkomen verdiend en Avereest mocht van geluk spreken dat ASC het foutenfestijn van Avereest niet afstrafte met meer doelpunten. Door constant dom balverlies van de middenvelders van Avereest kon ASC met doorschuivende mensen voor veel gevaar zorgen. Als je eigen defensie dan ook nog eens fout op fout blijft stapelen wordt het de tegenstander natuurlijk wel heel erg gemakkelijk gemaakt. Hier valt simpelweg niet tegen te voetballen. Dat de 3-0 zou vallen na opnieuw kinderlijk geklungel was dan ook geen verrassing. Dit maal mocht spits van Pijkeren zijn doelpuntje mee pakken; 3-0.

Met deze ruststand gingen beide teams de kleedkamer in en was het voor Avereest zaak om de wedstrijd in ieder geval op een fatsoenlijke manier uit te spelen. Hiervan kwam echter niets terecht want binnen 10 minuten in de tweede helft moest Westerman al 2 maal in actie komen toen de aanvallers van ASC wederom zo door de defensie konden wandelen. Avereest zelf kon tot geen enkele fatsoenlijke aanval komen waardoor Mostert en Dijk voorin totaal niet in het spel betrokken werden. ASC liet het tempo iets zakken en speelde gecontroleerd de wedstrijd uit. Toch kwam de 4-0 nog op het scorebord toen Nick Bredewold een afstandschot van richting zag veranderen. Trainer Marcel Beumer wisselde drie spelers in één keer maar de invallers Wessels, vd Berk en Binnendijk konden het tij ook niet meer keren. Het werd zelfs 5-0 toen wederom van Pijkeren geheel vrijstaand kon inkoppen tussen het centrale verdedigingsduo van Avereest. Na het eindsignaal konden de spelers van Avereest met de staart tussen de benen afdruipen en met deze schandalige nederlaag in het achterhoofd het weekend in gaan.

Hoe Avereest hier uit zal komen zal afwachten zijn. In ieder geval wacht aanstaande zaterdag de thuiswedstrijd tegen Bergentheim. Deze wedstrijd begin om 14:30 uur.

Bron: Avereest

'13  1-0  Stefan Holsappel