Mariënberg-sv HTC 2-1
8 november 2008

Het lot was Mariënberg gunstig gezind tegen rode lantaarndrager HTC uit Zwolle. Want ver in blessuretijd schoot spits Theo de Lange zijn eerste van het seizoen binnen. Het leverde Mariënberg de overwinning op, onverdiend! Maar daar maalde geen enkele Westerparkbewoner na afloop over. De punten waren binnen hoe gelukkig ze ook tot stand waren gekomen. Echter hadden de roodzwarten de wedstrijd al in de eerste helft in het slot moeten gooien. Maar levensgrote kansen werden helaas niet verzilverd. Zo bleef de Holtenbroek Tuinders Combinatie in een goed resultaat geloven maar stonden aan het eind van de strijd toch weer met lege handen, om moedeloos van te worden.
De zon scheen, toch was een jagermeisterje op zijn plaats om de koude vingers en tenen te verwarmen. Trainer Jeroen Booijink had moeten puzzelen met zijn basiself. Berry Maat werd spekkoper en mocht naast Theo de Lange in de spits beginnen. Topscoorder Rolf Hofsink werd een linie naar achteren gehaald. De eerste helft werd ruimschoots op punten gewonnen door de thuisploeg. HTC kwam niet in het stuk voor. Echter was Mariënberg mild voor haar gasten. Alleen Rolf Hofsink verschalkte de goed keepende doelman van de wit/blauwen. Met 1-0 werd de rust opgezocht. De vijfde colonne was duidelijk, de punten zijn binnen want het verweer van HTC was niet verontrustend te noemen. Hoe anders zou het gaan in de tweede helft. Na een paar speldenprikjes werd HTC de bovenliggende partij. Met het nodige kunst- en vliegwerk hield de defensie van de roodzwarten lang stand. Maar 10 minuten voor het einde maakte HTC de meer dan verdiende gelijkmaker. Na deze treffer had HTC kans op meer, de trouwe supporters knepen hun handen al dicht. Het ene puntje was meer dan welkom. De uitstekende leidende scheidsrechter Meulenkamp liet nog wat doorspelen, het bleek de oh zo welkome reddingsboei voor Mariënberg. Een verdwaalde bal werd opgepikt door Rolf Hofsink , hij snelde langs de lijn en zijn straf afgemeten voorzet werd tot doelpunt gepromoveerd door Theo de Lange, 2-1. Maar oh oh oh, verdiend was het amper te noemen. Lekker belangrijk, zal wel komen door het feit dat wij dicht bij de duitse grens huizen……..
Komende week de altijd lastige uitwedstrijd in Vaassen tegen Vios. Nieuwe ronde, Nieuwe kansen.

Bron: Marienberg

1-0  Rolf Hofsink