ASC'62 wint in Kampen
9 september 2006

ASC heeft de uitwedstrijd in Kampen tegen KHC uitstekend gepresteerd. Evenals in de wedstrijd van vorige week gingen de Dalfsenaren flitsend van start. Vorige week leverde dat geen doelpunten op. Deze week wel.

Met snel combinatiespel werd de verdediging van KHC meerdere malen uit elkaar gespeeld. Dit leverde in de tiende minuut de verdiende openingstreffer op door een doelpunt van Michel van Spijker. ASC gaf KHC geen tijd om op adem te komen en ging vol door. Drie minuten later lag de volgende bal al in het net. Dit was wel het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Met een prachtige actie over meerdere schijven werd dwars door de Kamper defensie heen gelopen en kon Gerben Wennemars de 0-2 aantekenen. Daarna liet ASC de Kampenaren op een simpele manier weer in de wedstrijd komen. Na een corner liet ASC doelman Berry Roeberts de bal door de handen glippen en was de aansluiting er weer. ASC liet zich niet van de wijs brengen en ging door. Na een half uur werd de oude marge weer hersteld. Na vrije trap werd de bal goed voor het doel langs gekopt, waarna Jan Willen van Veen de 1-3 in kon koppen.

Na rust probeerde KHC nog wel iets van de wedstrijd te maken, maar voetballend wist men weinig gevaar te stichten. Bij ASC ging het tempo wat omlaag en daardoor moesten er soms kleine overtredingen gemaakt worden rondom het eigen strafschopgebied en uit deze vrije konden de Kampenaren nog wat schoten op het doel produceren. Zonder tot het uiterste te hoeven gaan wist ASC de overwinning zeker te stellen. Zaterdag weer een thuiswedstrijd. Ditmaal tegen Den Ham. Deze vereniging, die tot de kampioenskandidaten wordt gerekend, kent een matige start. Aanvang 14:30 uur.

Bron: ASC '62

'11  0-1  Frans van Pijkeren