Den Ham-Gramsbergen 4-0
1 november 2008

Vorig seizoen was Gramsbergen 2 keer de baas over Den Ham maar je weet van te voren dat Den Ham altijd een goede voetballende ploeg heeft en met de uitslagen van vorig seizoen in het achterhoofd nog iets goed had te maken, Gramsbergen daar in tegen zou punten moeten pakken om de aansluiting naar de middenmoot te behouden.
Kortom allerlei ingrediënten voor een leuke voetbalmiddag. Gramsbergen starte met Wim Klinkien in de basis die na een blessure weer inzetbaar was.

Den Ham starte met een hoog baltempo en druk op de verdediging van Gramsbergen, Erik van t Holt moest binnen een paar minuten al enkele schoten pareren van een sterk doegericht Den Ham.
Een blessure van Gerjan Withaar na 10 minuten luid de eerste wissel van Gramsbergen in, voetballend laat Gramsbergen Den Ham te veel in het spel komen door niet alert te reageren in spelsituaties en door heel veel balverlies in de eigen passing bij balbezit.
In de 17e minuut slaat het noodlot toe, een flitsende aanval van Den Ham resulteert in een schot op doel, Erik pareert de bal die vervolgens door een tegenspeler naast het doel getikt wordt.
Tot een ieders verbazing inclusief de tegenstander en denkend aan een doeltrap wijst de scheidsrechter naar de middenstip, tumult alom maar de leidsman blijft ook na het raadplegen van onze grensrechter bij zijn besluit. Gramsbergen heeft nu helemaal geen grip meer op de wedstrijd en balverlies schept diverse doelkansen voor Den Ham.

Een hoge voorzet van Den Ham in de 30e minuut lijkt een gemakkelijke prooi voor onze keeper, deze laat echter het natte leder uit zijn handen glippen waarna Robin Bergins de 2-0 voor Den Ham binnen schiet. Sneu voor onze keeper, maar zijn vele uitstekende reddingen zorgen er voor dat de tussenstand niet hoger is dan 2-0.
In de 37e minuut komt de eerste enorme kans voor Gramsbergen, een schot van Jacob Withaar wordt door de keeper weer het strafschop gebied ingestompt waarna Bart Wind in de rebound ook het doel niet weet te vinden.

Na rust een zelfde beeld, een goed voetballend en aanvallend Den Ham en een worstelend maar vooral niet goed voetballend Gramsbergen.
In de 70e minuut wederom een aanval van Den Ham, Mooibroek komt door op rechts en levert een perfecte voorzet af die Gert Nijmeijer met een prachtige kopbal in de verste hoek van het doel neerlegt, 3-0.
Ook in de 85e minuut ziet onze verdediging er niet goed uit, een in het strafschopgebied geschoten bal wordt niet goed weggewerkt waarna Mark Brakerd de bal beheerst inschiet en de eindstand op 4-0 brengt.

Conclusie over deze wedstrijd is dat we een niet veel hogere uitslag te danken hebben (behalve de 2-0) aan onze keeper Erik van t Holt en het hele team zal de komende weken hard moeten werken om enige punten aan het totaal toe te kunnen voegen.

Henk Reins

Bron: Gramsbergen