VIOS wint opnieuw overtuigend
25 oktober 2008

Op het programma stond de verste uitwedstrijd uit de competitie in en tegen Gramsbergen.
Gramsbergen had 1 punt meer vergaard dan VIOS en de laatste 2 wedstrijden gewonnen. Op papier leek dat voldoende om een spannende wedstrijd te verwachten. Dat werd het echter in het geheel niet.
VIOS kende een flitsende start. Al in de 2e minuut was het raak. Na een prachtige aanval over veel schijven en 1 maal raken was het Olin van Hoogmoed die de bal van links hoog kon voorzetten waar Samed Kilic opdook die koppend kon scoren. Dat was het sein voor vele aanvallen die op het doel van Gramsbergen afrolden. In de 17e minuut had “nieuwe” spitsspeler Jelle Stoker de 0-2 op de schoen maar in plaats van zelf af te ronden legde hij de bal af en ging de kans verloren; 3 minuten later was het wel raak. Een hoge voorzet van Daan Eggink werd niet goed verwerkt door de verdediging en keeper en Jelle Stoker kon attent profiteren. Vlak erna kon Olin van Hoogmoed zijn hoofd niet goed tegen de bal plaatsen en verdween de goede voorzet naast het doel. Een minuut later alweer een kans toen Samed Kilic alleen op de keeper afging, van achteren werd aangetikt maar in plaats van de (ook in de ogen van de tegenstander) verdiende penalty liet de scheidsrechter doorspelen. VIOS bleef doorgaan met prachtig aanvalsspel waar Gramsbergen geen enkel vat op kreeg. Ook fysiek geweld werd niet geschuwd: in totaal ontving Gramsbergen 4 en VIOS 2 gele kaarten. Marcel van Beek schoot na een fraaie passeerbeweging net voorlangs. Bij de enige mogelijkheid voor Gramsbergen stond Wilco Liefers op de goede plek. Daarmee werd de rust met een 0-2 voorsprong ingegaan waar 0-5 zeker niet geflatteerd was geweest.
Na de thee was het Gramsbergen dat wat terug had kunnen doen door een slappe herstart van VIOS maar deze kans leverde door een slechte afronding niets op. Even later kon Daan Eggink op de doellijn een inzet uit het eigen doel wegschieten. Daarna was het weer VIOS wat de klok sloeg. Een hoge bal die doorschoot werd door Jelle Stoker net naast gekopt. De volgende aanval werd via de veelvuldig goed opkomende Daan Eggink bezorgd bij Marcel van Beek die de lat testte. Hoewel Gramsbergen niet meer gevaarlijk kon worden bleef de 0-3 wel lang uit en dus bleef het spannend. Tot in de 81e minuut toen Samed een diepe bal ineens uit de lucht neerlegde voor de ingevallen Rodrick Mabiala. Binnen het strafschopgebied werd hij aangetikt en kreeg VIOS nu wel de verdiende penalty. Marcel van Beek schoot deze beheerst in maar de scheidsrechter liet hem overnemen en nu schoot Marcel raak in de andere hoek. Hiermee was de wedstrijd definitief gespeeld. Als VIOS in de slotfase nog iets meer rust en overzicht had bewaard had de 0-3 voorsprong nog verder kunnen worden uitgebreid. Al met al een prima overwinning die door goed voetbal kon worden bereikt en waar opvalt dat iedereen nu hard voor elkaar werkt. Met deze overwinning staat VIOS met 10 punten in het linkerrijtje. Volgende week wacht SCD’83 uit Dedemsvaart die op 11 punten staan. Bij winst kan VIOS zich steviger in het linkerrijtje nestelen.

Opstelling: W.Liefers, D.Eggink, Joas Pol, H.Peters, G.J.Lammers, Jelle Pol, D.Beens, M.van Beek, S.Kilic (S.van Lohuizen), J.Stoker (D.van Gortel) en O.van Hoogmoed (R.Mabiala)

Bron: VIOS V

0-1  Samed Kiliç