Ongeïnspireerd Avereest laat zich de kaas van het brood eten tegen WZC Wapenveld: 4-2
25 oktober 2008

Na de sterke overwinning van twee weken geleden op SCD’83 moest VV Avereest vandaag optreden in Wapenveld tegen WZC. Ondanks de lagere klassering van WZC was vooraf wel duidelijk dat dit een erg lastige wedstrijd zou worden. De gehele periode is er dan ook flink op gehamerd door trainer Beumer dat er fel, geconcentreerd en vol overgave gespeeld moest worden.

Beumer had voor het eerst de beschikking over een bijna voltallige selectie. Dit ging onder andere ten koste van Marcel Dijk en Arjan vd Klogt die op de bank mochten beginnen. Avereest begon afwachtend aan de wedstrijd en koos duidelijk voor een compact spelend geheel met oog op een snelle uitbraak. WZC probeerde in de begin fase wel meer druk uit te oefenen maar het kon VV Avereest niet in de war brengen. Beide teams kregen dan ook weinig kansen maar toch was het Avereest wat op voorsprong kwam. Een terugvallende bal werd door Johan Heukels van randje 16 snoeihard ingeschoten en doelman van Dijk moest de bal lossen. Wie anders dan Erik Mostert stond op de goede plek om de bal in het lege doel te schuiven; 0-1.

WZC probeerde het wel, maar kon nauwelijks een doorgang vinden bij de defensie van Avereest. Na een foutje van Jarno Keizer kreeg Burgmeijer toch een kans, hij omspeelde Westerman maar kon vervolgen vanuit een lastige hoek niet scoren. Ook Avereest stelde hier weinig tegenover en kreeg middels Marcel Baas nog een mogelijkheid. Zijn volley uit een corner verdwijn net over de lat. Beide teams gingen rusten na een zwaar teleurstellende eerste helft qua veldspel.

De tweede helft was alles volledig omgedraaid. WZC begon erg fanatiek aan de tweede helft en wist constant druk te houden op Avereest. Mede door het enthousiaste thuispubliek ontstond er een geweldige sfeer waar een aantal VVA’ers zichtbaar moeite mee hadden. De gelijkmaker kon niet uitblijven en deze viel dan ook vroeg in de tweede helft. Na een vrijetrap mocht Burgmeijer vanuit buitenspel positie door gaan, omspeelde Westerman en tekende voor de 1-1 aan. Ondanks de terechte protesten van Avereest spelers en grensrechter Veldhoen wilde scheidsrechter Poll er niet aan geloven.

Hierna was Avereest volledig de weg kwijt en wist het niet meer aan voetballen toe te komen. WZC bleef drukken en de voorsprong bleef dan ook niet lang uit. Een vrije trap werd verkeerd geraakt door Jeroen Dijk en de bal vol plots voor de voeten van Kersing; 2-1. Wederom Burgmeijer maakte er even later zelfs 3-1 van nadat hij een dieptebal kreeg en doelman Westerman omspeelde. Hierna geloofde WZC het wel en kon Avereest eindelijk het laatste kwartier wat beter in de wedstrijd komen. Het kwam middels de ingevallen Marcel Dijk nog wel tot 3-2 maar luttele seconden later stond alweer de 4-2 op het scorebord. Wederom was het hierbij duidelijk buitenspel echter dit werd nu genegeerd door zowel de grensrechter als de scheidsrechter.

De bijzonder matige fluitende Poll gaf zowel WZC als Avereest een aantal opmerkelijke kaarten voor lichte vergrijpen. Voor de ingevallen Arjan vd Klogt betekende dit helaas een rode kaart nadat hij pittig doorging in het duel met Kersing. Het was voor een ieder duidelijk dat deze scheidsrechter vandaag zijn dag niet had en de overwegend sportieve wedstrijd volkomen verkeerd aanvoelde tot grote frustratie van beide teams.

Neemt niet weg dat dit een nederlaag voor Avereest was wat het over zich zelf heeft afroepen. Fouten die telkens weer terugkomen, gemaakte afspraken die niet nagekomen worden, kortom er valt weer genoeg om over te praten om klaar te zijn voor de volgende wedstrijd, thuis tegen Mariënberg. Deze wedstrijd op sportpark ‘De Balk’ begint om 14:30 uur.

Bron: Avereest

1-0  Ronald Burgmeijer