S.C.D. '83 PAKT DE WINST TEGEN HTC
25 oktober 2008

S.C.D.’83 heeft zich tegen de lantaarndrager HTC uit Zwolle thuis op het sportpark “De Boekweit”redelijk hersteld van het verlies tegen Avereest en de blamerende verloren bekerwedstrijd tegen Vilsteren. Met een 2-1 overwinning kon men 3 punten bijschrijven en klimt op naar de 4e plaats op de ranglijst.

S.C.D.’83 had gezien de kansen in de eerste helft de tegenstander uit Zwolle met ruime cijfers naar huis moeten sturen. Maar ook deze middag liet het scorende vermogen de geel-blauwen formatie van trainer Bert Bosman in de steek. Toch kon in de eerste fase van de wedstrijd de gevaarlijkste momenten op het conto van HTC worden geschreven S.C.D.’83 liet het middenveld te veel over aan de gasten.Vielerie Justiana kreeg een prima mogelijkheid maar wist deze niet te verzilveren, zijn medespeler Jabier Mazouz kreeg de bal op een presenteer blaadje van Joris de Wilde de spits miste de juiste richting om het doeltreffend uit te halen.
Langzamerhand wist S.C.D.’83 het heft in handen te nemen het creëerde zich kans op kans maar het spitsen duo Erik Wencker en Nexhat Berisa wisten doelman Suleyman Toprak niet in de problemen te brengen. Na ruim 20 minuten was het wel raak Maurits Antuma speelde zich op links vrij vond Martijn Hamhuis die via binnenkantpaal de 1-0 aantekende. Wencker had gelijk erop de 2-0 op de schoen maar zag de schuiver naast gaan. Het was niet alleen de thuisploeg dat de kansen liet liggen maar ook HTC ging voor het doel van Wilfred Hiddink knullig om met de kansen Marco Tatje kopte rakelings over Joris de Wilde schoot de bal van afstand rakelings naast. S.C.D.’83 bleef de wedstrijd dicteren Richard Tempelman testte doelman Toprak het indraaiende afstandsschot werd door de goalie maar net tot corner verwerkt die niets op leverde. Nadat HTC via Jabier Mazouz een kansje lieten liggen kreeg in de 42e minuten Erik Wencker op links het op de heupen hij gooide alle schroom van zich afpasseerde met gemak 2 3 tegenstanders bij de achterlijn legde terug op Nexhat Berisa die eenvoudig binnen schoot 2-0 en daarmee de russtand bepaalde.
De 2e helft was er een om snel te vergeten. Een met weinig hoogte punten HTC had niet echt de macht om dichterbij te komen en bij thuisploeg ontbrak de slimmigheid om de Zwollenaren de genadeklap toe te brengen. Het was HTC dat zomaar de kans kreeg om dichterbij te komen Vielerie Justiana vond met een nog een half uur te gaan Marco Tatje met geweldige redding was het Hiddink die bal onder lat weghaalde. Als die bal erin was gegaan had S.C.D.’83 dat Martijn Hamhuis toen al moest missen vanwege een vervelende rugblessure en werd vervangen door Sven van der Huls het moeilijk gekregen. In de slotfase werd Nexhat Berisa nog gewisseld door Harold Pouls. De spreekwoordelijke eer werd voor HTC nog gered ver in blessuretijd toen men er allang niet meer in geloofde door CoenDunnink. Eindstand 2-1

Bron: SCD'83

'20  1-0  Martijn Hamhuis