Een mooie dag voor ASC in Moscou
11 oktober 2008

Voor wedstrijd nummer zes moesten de heren van ASC weer eens naar Bergentheim. Waar de gelijknamige vv de tegenstander van vandaag was welke onder leiding staat van oud prof Folkert Velten. Na de overwinning op Den Ham en de daarbij behorende koppositie zag ASC het duel met alle vertrouwen tegemoet. Bergentheim daarin tegen had in de voorgaande wedstrijd, de derby tegen Marienberg, een 4-1 nederlaag geleden. Bergentheim was uit op ereherstel en ASC was gewaarschuwd. Beide teams startte fel aan de wedstrijd en het eerste wapenfeit kwam van Bergentheim. In de achtste minuut kreeg Bergentheim een vrije trap op een kleine twintig meter van de goal. Echter deze werd naast geschoten. Het leek wel of dit ASC wakker schudde, want het was ASC wat het initiatief over de wedstrijd pakte. Bergentheim werd door het goed drukzetten terug gedrongen en menigmaal moesten de spelers van Bergentheim de bal terug spelen op hun keeper, Karel Pullen. Na een kwartier leidde een terugspeelbal tot een foute uittrap van de keeper van Bergenteim. De bal kwam voor de voeten van Sanders en hij kon alleen op de keeper aflopen en de 0-1 scoren. Ook na de 0-1 bleef ASC de bovenliggende partij wat resulteerde in enkele kansen, waaronder een kopbal van Spijker die hij alla Adabayor inkopte. Echter de inzet belande op de lat. Een minuut later was het wel raak. Uit een schitterde counter ronde Floris Meerveld een mooie voorzet van Frans van Pijkeren, bij de eerste paal genadeloos af. Na de 0-2 zakte ASC wat te ver terug en Bergentheim kreeg wat kansjes. Net voor tijd werd een hoge bal cross ingekopt door Hakkers. Zo was de ruststand 1-2.In de tweede helft probeerde Bergentheim wat meer druk te zetten. Hiervoor hanteerde men vooral de lange bal om zo Eggengoor te kunnen bereiken, maar er werd goed verdedigd en Bergentheim werd slechts sporadisch gevaarlijk. Dit leidde tot lichte irritaties bij een aantal spelers van Bergentheim met een aantal nare overtredingen tot gevolg. Het jonge team van ASC liet zich echter niet van de wijs brengen door het fysiek spel van de tegenstander. En men wist zelf de voorsprong uit te breiden. In de zestigste minuut zag Meerveld de geheel vrij staande Wennemars niet over het hoofd en die kon rustig de 1-3 binnenschuiven. Dit bleek ook de eindstand te zijn en na zes wedstrijden is ASC nog altijd de troste koploper van de derde klasse C. Volgende week wordt er in het kader van de beker gevoetbald tegen Lemelerveld.

Bron: ASC

'15  0-1  John Sanders