Nuttige winst voor Den Ham in slechte wedstrijd
11 oktober 2008

Op sportpark “De Rohorst”speelde de formatie van trainer Marcel Waayer tegen de CVV Vios Vaassen.
Na een over en weer aftasten was het Den Ham dat in de 10e minuut, op dat moment verdiend, aan de leiding kwam. Robin Bergins soleerde vanaf de rand van de 16 meter het strafschopgebied binnen, en speelde Gerdo Kuiper op maat aan. Die had kunnen scoren maar legde de bal nog weer af aan Tim Nijzink die de hoek helemaal voor het uitzoeken had. Den Ham ging daarna door en had nog een mooie kopkans voor Robin Bergins uit een op maat gegeven voorzet van Niels Bouwhuis.
Daarna kwam de 19e minuut. Op de middenlijn ontstond een scrimmage waarbij Gerdo Kuiper een speler van Vaassen onderuit haalde. De scheidsrechter floot terecht voor een vrije trap. De speler van Vaassen, Daniël Saija, had echter wel last van een pijntje en een heel kort lontje want hij bedacht zich geen moment en gaf de eveneens op de grond liggende Tim Nijzink voor iedereen zichtbaar een flinke trap na. De scheidrechter kon daarna niet anders als de speler van Vaassen volkomen terecht van het veld te sturen.
En toen ……was de wedstrijd voor Den Ham nagenoeg over. De overgebleven 10 spelers van Vios stroopten de mouwen op terwijl de spelers van Den Ham steeds meer letterlijk en figuurlijk achter de bal aan liepen.
In de 2e helft eerst van hetzelfde laken een pak. Vios speelde met veel energie en het was totaal niet te zien dat Den Ham een speler meer op het veld had staan.
Doelman William Jacobs deelde in de 62e minuut in de malaise door de bal verkeerd uit te schieten. De daaropvolgende rebound wist hij echter met kunst en vliegwerk, met behulp van verdediger Gerard Kottier uit het doel te werken, waarbij Den Ham alle geluk van de wereld had.
Den Ham hield stand ! De laatste 10 minuten van de wedstijd wist Den Ham onder de druk weg te komen en nog enkele kleine kansjes te creëren. Meer zat er deze zaterdag echter niet in en dat was wel een winstpunt voor Den Ham. Met een keurige 2e plek op de ranglijst heeft Den Ham nog alle kans op de eerste periode titel. Vorig seizoen gingen dit soort wedstrijden steevast verloren, nu lukt het de Hammenaren de punten binnenboord te houden.

Bron: Den Ham

'10  1-0  Tim Nijzink