Bergentheim stelt teleur en verliest van Marienberg
4 oktober 2008

Op bezoek bij de buren van Marienberg leed Bergentheim een verdiende nederlaag omdat het zelf te weinig afdwong en Marienberg heel doeltreffend was.

De veelbesproken derby tussen Marienberg en Bergentheim kwam maar moeilijk op gang omdat beide teams veel respect voor elkaar hadden. Bergentheim had meer balbezit maar de kans (jes ) waren er voor Marienberg welke vooralsnog niet werden benut. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld. Marienberg kwam in 41 min. van de eerste helft op voorsprong toen een afgeslagen bal door Martijn van der Hoeven ineens onder in de hoek werd geschoten waardoor de ruststand 1-0 werd in het voordeel van Marienberg.
Na de rust startte Bergentheim feller en het kwam dan ook al heel snel op 1-1 door een mooi doelpunt van Ronnie Hakkers. Hierna probeerde Bergentheim door te drukken en kreeg via Edwin Slot ook een goede kans op de 2-1 maar keeper Albert Peeters voorkwam dit. Marienberg probeerde onder de druk weg te komen en werd daarbij geholpen door Bergentheim want 2 keer slecht verdedigen leverde even zovele doelpunten zodat het na 30 min. spelen in de tweede helft 3-1 was voor Marienberg. Bergentheim ging 1 op 1 spelen en daardoor ontstond er nog meer ruimte voor Marienberg en die scoorden dan ook nog de 4-1 wat ook de eindstand was ondanks dat Marienberg nog een paar hele grote kansen kreeg om de voorsprong uit te breiden. Conclusie mag zijn dat Marienberg verdiend deze derby won en dat Bergentheim er als collectief voor moet gaan strijden, en dan kan er ook van elke tegenstander worden gewonnen. De wedstrijd werd deze middag voortreffelijk geleid door scheidsrechter Afman uit Hengelo die dit kon doen zonder kaarten te geven.
De volgende wedstrijd is voor Bergentheim op 11 oktober 2008 thuis tegen koploper ASC uit Dalfsen en die zal gewonnen moeten worden om bij te blijven bij de koplopers.

Bron: Bergentheim

'41  1-0  Martijn van den Hoeven