Wedstrijdverslag VIOS Vaassen-HTC (1-1) 04-10-2008
4 oktober 2008

HTC zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen, zoals dat dan heet. In geen enkele wedstrijd werden de Zwollenaren weggespeeld en alleen tegen Den Ham vorige week was de uitslag enigszins terecht te noemen. Voor hen die denken dat de nederlagen te wijten moeten zijn aan slecht voetbal is de term scorebordjournalistiek van toepassing, wie de wedstrijden heeft gezien weet dat het anders is! Vandaag de uitwedstrijd tegen VIOS Vaassen, met zes punten uit vier wedstrijden een middenmoter. HTC ging goed van start en probeerde het initiatief naar zich toe te trekken, iets wat door de defensief ingestelde tegenstander werd toegestaan. In de 20e minuut was er de eerste kans voor de Zwollenaren, een schot van aanvoerder Joris de Wilde verdween echter over het doel. In de 22e minuut was er de eerste mogelijkheid voor Jasper Dijkgraag, ook hij wist het doel niet te vinden. HTC bleef de aanval zoeken en dit resulteerde in een aantal goede mogelijkheden, tot de thee werd er echter niet gescoord. De tweede helft schoot HTC fel uit de startblokken. Een prachtige pass van Ludo Remerie bereikte HTC spits Vieleri Justiana. Hij wist de bal achter doelman Liefers te schieten en HTC op ene verdiende voorsprong te zetten. HTC nam nu de wedstrijd volledig in handen en overklaste de tegenstander volledig. De verdediging van VIOS werd meermalen volledig uit elkaar gespeeld en dit leverde HTC legio kansen op. Met uitstekend combinatievoetbal en prima passing werden Iljas Baltes, Thijs van den Honing en Vieleri Jusitiana meermaals in stelling gebracht. Een uitstekend keepende Wilco Liefers hield zijn doel echter schoon. VIOS beperkte zich tot een aantal venijnige counter en messcherpe en erg zware overtredingen. De lankmoedig fluitende scheidsrechter Avci uit Kampen weigerde echter consequent een gele kaart te trekken, zelfs daar waar rood op zijn plaats was. Zoals zo vaak als een ploeg het niet afmaakt kreeg HTC ook nu een domper te verwerken. Tegen alle verhoudingen in scoorde Marvin Timmer na een misverstand in de HTC defensie, 1-1. Ook hierna was HTC nog kansrijk maar uiteindelijk was een puntendeling het resultaat.

Bron: HTC

'47  0-1  Vieleri Justiana