Gramsbergen wint met overtuiging
4 oktober 2008

Na een matig begin van de competitie wist ons eerste team eindelijk te overtuigen tegen het altijd moeilijk te bespelen Avereest. Vanaf minuut 1 werd Avereest onder druk gezet en dat leidde onmiddellijk tot kansen. Na 2 minuten mocht Bart Wind een vrije trap nemen hij plaatste de bal hard voor de goal van keeper Westerman en bij de tweede paal was het Paul kroezen die de bal tegen de touwen kopte en de 1 -0 liet aan tekenen.

In de volgende 35 minuten werd het publiek verrast met mooi en goed combinatiespel van de groen – witten, Avereest kwam er eigenlijk niet aan te pas. Met name Wim Klinkien en Paul Kroezen kregen volop kansen om de score uit te breiden maar pech en goed keeperswerk van de Avereester doelman Westerman voorkwamen de 2, 3 of 4-0 voor onze mannen.

Toch bleef het oppassen voor een spaarzame counter met de lepe Erik Mosterd in de punt van de Balkbrugse aanval die in de 35e minuut een aanval afrondde met een harde schuiver voor het doel van Erik van’t Holt langs. In de 37e minuut was het Marijn Gaasbeek die Wim Klinkien goed en strak in speelt , deze speelt Lucien Spijkers aan die de ruimte was in gesprint achter de Balkbrugse verdedigers. Lucien die veel sneller was dan zijn bewakers wipte de bal op fraaie wijze over de uitkomende doelman en liet zo de dik verdiende 2-0 aantekenen.

Gramsbergen bleef jagen op de bal en kreeg kans op kans en in de 43e minuut was het Paul Kroezen die in 2 beurten de verdiende 3-0 scoorde. In de 48e minuut had Maarten Tromp de 4-0 op zijn schoen maar zijn wat slap ingeschoten bal rolde net naast de goal. Jammer was dat Gerjan Withaar in al zijn ijver een gele kaart opliep in een onnodige poging om de bal te veroveren. Het zou er eentje zijn met gevolgen. Maar hoe dan ook het spel van onze mannen was goed, de lol straalde eraf. Er werd voor elke meter gevochten en de duels werden gewonnen. Voor diegene die trainer Hans Ludwig van vroegere jaren kennen was het een herkenbare stijl, nooit opgeven en de tegenstander vast blijven zetten totdat ze fouten gaan maken.

De tweede helft was veel minder leuk om naar te kijken er werd minder druk gezet en minder acties gemaakt door onze mannen. Avereest kwam meer in het spel voor en creëerden een aantal kansjes. In de 61e minuut werd de goed spelende Wim Klinkien vanwege een blessure gewisseld voor Mark Hamberg. Zijn voor hem vervelende wissel in Kampen was blijkbaar goed aangekomen want hij speelde vol vuur en inzet, een genot om naar te kijken. Toch had Avereest dichterbij kunnen komen, het was opnieuw Erik Mosterd die een goede mogelijkheid om zeep hielp.

In de 74e minuut wordt de prima spelende Bart Seinen aan rechterkant weggestuurd door Lucien Spijkers, zijn voorzet wordt door Maarten Tromp ingetikt maar keeper Westerman kon redding brengen. Hierna wordt Michel van’t Zand ingebracht voor Wim Anne Wesselink net als daarvoor Machiel Hogenterp voor de moegestreden Paul Kroezen.

In de76e minuut wordt Maarten Tromp direct goed bediend door Michel maar de inzet van Maarten mist de kracht om de keeper te passeren. Uit de tegenaanval wordt een overtreding gemaakt op Avereest, de anders zo slimme en ervaren Gerjan, vind het nodig om de bal weg te tikken en krijgt zijn 2e gele en dus rode kaart van de scheids. Avereest probeert het overtal wel uit te spelen maar slaagt hier niet of nauwelijks in, sterker nog Gramsbergen krijgt nog een aantal hele grote kansen om de score op voeren. Vooral de goed ingevallen Michel van’t Zand krijgt in blessure tijd nog een grote kans maar hij knalt de bal jammer genoeg op de paal.

Onze mannen hebben deze pot duidelijk en verdiend met 3-0 gewonnen, na een aantal moeilijke wedstrijden werd er vandaag goed en agressief gespeeld. Hieraan moeten de mannen van Hans Ludwig zich vastklampen. Als er volgende week op het kunstgras van HTC net zo fel wordt gespeeld hebben we beslist kansen op 3 punten. Een aantal spelers van het eerste, A junioren en het weer verrassend winnende tweede team zijn deze week nog te zien in een wedstrijd van het selectieteam van onder 23 dat op woensdagavond om half acht speelt in en tegen Bergentheim.

Bron: Gramsbergen

'4  1-0  Paul Kroezen