Verlies voor Den Ham tegen ASC’62.
4 oktober 2008

In de topper in de 3e klasse C werd Den Ham duidelijk gemaakt dat een wedstrijd voor de volle 90 minuten inzet en concentratie vereist.
Het begon allemaal zo mooi op sportpark Gerner te Dalfsen. Reeds na 4 minuten was het Den Ham dat aan de leiding kwam. Een vrije bal vanuit de middencirkel werd door Tommie Dam op de opkomende Niels Bouwhuis geplaatst. Zijn voorzet op maat ging over de doelman van ASC’62 heen waardoor de kleinste man van het veld, Gerben Mooibroek, zo maar vrij kon inkoppen. Het publiek ging er eens goed voor zitten. In het eerste deel van de wedstrijd was het duidelijk de Hammer ploeg die de toon zette. Een fraaie aanvallende Aktie met een combinatie tussen Gerdo Kuiper en Robin Bergins werd door laatstgenoemde met een volley maar net naast het doel geschoten. Het was wachten op meer Hammer doelpunten. Na 20 minuten was er het eerste gevaar voor Den Ham toen Gert Nijmeijer een voorzet van ASC’62 verkeerd op het hoofd kreeg en op de eigen lat kopte. Het resterende deel van de eerste helft was daarna niet van een hoog niveau.
Na de thee kwam ASC’62 echter duidelijk scherper uit de startblokken dan Den Ham. De Hammenaren liepen achter de feiten (en de bal) aan. In de 49e minuut resulteerde dat in de gelijkmaker van ASC’62 toen uit een voorzet zo maar de 1-1- kon worden binnen gelopen.
2 minuten later was het al weer raak. Een verwoestende trap vanaf 30 meter van Coen Westerhof sloeg als een granaat in de rechterbovenhoek boven de kansloze doelman William Jacobs van Den Ham. De ploeg uit Dalfsen wist dus binnen een tijdsbestek van 5 minuten de wedstrijd te laten kantelen, waardoor ze natuurlijk vleugels kregen.
Den Ham trok verwoed ten aanval. Kansen waren er voor Gerben Mooibroek met links en een mooie lob van Robin Bergins werd door doelman Roeberts gepakt.
Toen echter in de 74e minuut het Hammer middenveld (weer) onnodig balverlies leed werd de Hammer aanval overgenomen door ASC’62. Via de linksbuiten van ASC’62 kwam de bal voor het doel waar spits van Pijkeren wel raad wist met dit buitenkansje.
De druiven waren zuur door Den Ham. Gerdo Kuiper wist in de 80e minuut nog fraai de 3-2 te scoren na goed aangeven van Michel Smit, daarbij bleef het echter.
Bij winst had Den Ham zo mooi kunnen uitlopen. Nu werd de koppositie echter weer over gedaan aan de ploeg uit Dalfsen.
Komende week in de thuiswedstrijd tegen het onbekende Vios Vaassen de taak aan de mannen van trainer Waayer om één en ander recht te zetten.

Bron: Den Ham

'4  0-1  Gerben Mooibroek