.C.D’83 GELIJK IN BOEIEND DUEL TEGEN KHC 2-2
4 oktober 2008

In een aantrekkelijke en boeiende wedstrijd wist S.C.D’83 in de thuiswedstrijd tegen KHC een 0-2 achterstand weg te werken naar 2-2.

S.C.D’83 dat deze middag het zonder geblesseerde spitsen duo Berisa en Wencker moest stellen kreeg in het eerste kwartier mogelijkheden om op voorsprong te komen. Jeroen Kroes was in de begin fase echter niet gelukkig in de afwerking, zijn kopbal uit een corner kreeg de middenvelder terug in de voeten maar het schot die erop volgde was te zacht. Doelman Patrick Mulder had het geluk van de paal toen Kroes op aangeven van Richard Tempelman snoeihard uithaalde via de doelman en paal ging de bal naast. Door slordigheden en persoonlijke fouten achterin bij S.C.D.’83 kwamen de Kampenaren op voorsprong. In de 13e minuut trok Erik Jan Hamhuis Tom Diender aan het shirt toen hij dreigde door te breken de toegekende vrije trap randje 16 werd door Gert Jan Jansen binnen geschoten 0-1. Ruim 10 minuten daarna ( 25e) kreeg spits Erhan Uzun te veel vrijheid van Arnoud Bolt diens uithaal betekende 0-2. S.C.D.’83 raakte door deze achterstand niet in paniek en bleef werken naar een beter resultaat Asse Klein zag zijn schot vanaf de linkerkant maar net voorlangs gaan de gelegenheid spits werd na een knappe actie net voor de 16 meter gestuit voor dat hij gevaarlijk kon uithalen. Na een half uur spelen scoorde S.C.D.’83 aansluiting’s treffer Asse Klein hield op rechts de bal keurig binnen de strakke voorzet werd door Maurits Antuma binnen getikt 1-2.
Tevens ruststand.
In de tweede helft werd het publiek getrakteerd op een spannende en enerverende strijd.
Harold Pouls werd vervangen door Mark Zuidema. Nadat Revelino Sabono van KHC doelman Hiddink van afstand op zijn attentheid testte was het Zuidema die op aangeven van Tempelman bijna kon scoren KHC goalie Mulder doorzag het gevaar op tijd. Alwin Vogelzang werd na een uur spelen naar de kant gehaald en zijn vervanger Sven van der Hulst legde terug op Asse Klein die zijn bal tergend langzaam aan de verleerde kant van de paal zag gaan.
GELIJKMAKER.
Een snelle uitgevoerde S.C.D’83 counter luidde de gelijkmaker van de thuisploeg in, Asse Klein bediende Mark Zuidema in de diepte hij zag de meegekomen Robert Prinsen echter de pass werd door verdediger Ricardo Maurer onderschept die binnen de 16 meter op zijn doelman terugspeelde even vergat Mulder de regels en pakte doodleuk de bal. Scheidsrechter Beldman die voortreffelijk de wedstrijd leidde kende S.C.D’83 terecht een indirecte vrije trap toe vanaf 11 meter schoot Maurits Antuma op aangeven van Eddy Lok knap de 2-2 binnen. Uit een snel uitgevoerde corner van Erik Jan Hamhuis schoot Richard Tempelman bijna de 3-2 binnen onhoudbaar voor doelman Mulder spatte het schot via de lat het veld weer in. Via Stefan Drost en Rik Hoekman was KHC ook dicht bij de voorsprong maar hun schoten kende geen genade in de ogen van Wilfred Hiddink.Met nog 10 minuten te spelen werd na lange tijd van blessure leed en revalidatie Martijn Hamhuis voor Asse Klein ingezet In de slotfase kreeg Martijn Hamhuis de mogelijkheid om S.C.D.’83 naar de overwinning te schieten. Hamhuis oog in oog met de KHC doelman kreeg hij de bal met de sleepbeweging niet langs Mulder die de bal niet klemvast had en via Mark Zuidema werd Richard Tempelman nog in stelling gebracht die door over te schieten geen verandering in de stand bracht.

Bron: SCD'83

'13  0-1  Gert-Jan Jansen