HTC verliest in Den Ham (0-1)
27 september 2008

HTC zit de laatste weken een beetje in de hoek waar de klappen vallen. De Zwollenaren hebben drie goed gespeelde wedstrijden achter de rug maar wisten hierin slechts één schamel puntje te verzamelen. Bovendien was er de schorsing van keeper Jelle Brouwer en de blessure van verdediger Rowdy van Raalten. Vandaag dan de uitwedstrijd naar Den Ham, traditioneel een ploeg welke altijd meedoet om de koppositie maar eigenlijk nooit overtuigd aan het eind van de rit. Den Ham begon sterk aan de wedstrijd en probeerde vanaf de aanvang spits Robin Bergins te bereiken, hij is de aanvaller waarop het spel van Den Ham is afgestemd. De eerste echte kans was er echter voor HTC. Een voorzet van Vieleri Justiana werd door Den Ham verdediger Jeroen de Groot over zijn eigen doel gekopt. De eerste kans voor de gastheren was een afstandsschot van Robin Bergins op de paal. De uitstekende keepende Suleyman Toprak hield de spits enkele minuten later van scoren af door een prima reflex. Ook HTC spits Thuis van de Honing zag zijn inzet gekeerd. Het duurde tot in het begin van de tweede helft dat Den Ham de score opende. Een overduidelijke handsbal van de Den Ham verdediging werd door de soms warrig leidende scheidsrechter de Jager over het hoofd gezien. De hieruit volgende counter betekende via Bergins de 1-0 voor Den Ham. Enkele minuten later was HTC erg dicht bij de gelijkmaker. Een vrije trap van Silly Diluru belandde op de lat. Het 16 jarige talent Jesse Betaze zag zijn inzet in de rebound met een reflex worden gekeerd door keeper Jacobs. Kort hierna was er opnieuw een goede kans voor Den Ham, Tim Nijzink kegelde de bal op de onderkant van de lat. Toen HTC verdediger Willem Nijmeijer werd weggestuurd voor het vasthouden van de doorgebroken Robin Bergins leken er bij HTC extra krachten vrij te komen. De Zwollenaren drongen uit alle macht aan, dit leverde na ruim een uur spelen een prima kans op voor Thijs van de Honing. Zijn kopbal uit een voorzet van Michel van Heerde werd uit de kruising getikt door keeper Jacobs. Waar een overtreding op Coen Dunnink in de laatste minuut had moeten leiden tot een strafschop werd deze niet toegekend. Opnieuw verlies voor HTC, maar ditmaal niet onverdiend.

Bron: HTC

'47  1-0  Robin Bergins