Terechte nederlaag VV Avereest tegen VIOS Vaassen: 1-3 (0-3)
27 september 2008

Afgelopen zaterdag speelde VV Avereest thuis tegen nieuwkomer in de 3de klasse C, VIOS uit Vaassen. VIOS was vorig jaar nog actief in de 2de klasse maar degradeerde na één seizoen alweer uit de 2de klasse.

Vanaf minuut één was het VIOS wat de wedstrijd bepaalde. VV Avereest liet VIOS voetballen en speelde zelf bijzonder zwak. Met name door de zeer slechte passing en organisatie kwam het zelf nooit aan voetballen toe en kwam het overal een stap te laat.
Al in de eerste paar minuten kreeg VIOS een levensgrote kans toen na een goede aanval op rechts de bal voorgezet werd en vrij inschoten kon worden. Marcel v. Beek schoot te bal echter recht in de handen van VVA doelman Westerman.

Niet veel later kwam dan toch de eerste treffer. Een corner kon van VIOS kon in eerste instantie nog weggewerkt worden maar nadat de bal opnieuw ingebracht werd, kon Jelle Stoker vrij inkoppen; 0-1. Hierna werd VIOS nog gevaarlijk met schoten uit de tweede lijn maar deze troffen geen doel. In de 24ste minuut was het dan toch weer raak. Wederom uit een corner kon een VIOS speler geheel vrijstaand inkoppen; 0-2. Vlak voor rust wist VIOS zelfs de 0-3 te maken na een prachtig afstandschot van Jelle Pol. Na een dramatische eerste helft van VV Avereest ging het zichtbaar aangeslagen de rust in.

Na de rust startte Avereest in ieder geval een stuk feller en ging het op jacht naar de aansluitingstreffers. De eerste kwam al na een paar minuten toen een voorzet prima door de ingevallen Johan Heukels teruggelegd werd op de inkomende Richard Seinen. Deze schoot de bal prachtig achter de doelman van VIOS; 1-3. VV Avereest probeerde het hierna wel maar het miste voorin stootkracht om tot kansen te komen. Het was dan ook VIOS wat de beste kansen kreeg in de tweede helft. Een kopbal uit een corner kon door Westerman nog gepareerd worden terwijl hij even later ook moest optreden bij een afstandsschot. Ook de keeper van VIOS moest gestrekt op een vrije trap van Richard Seinen. In de slotfase nog een aantal goede counter mogelijkheden voor VIOS maar er werd verder niet meer gescoord. Zo eindigde deze rommelige wedstrijd in een terechte 1-3 nederlaag voor VV Avereest.

Er zal genoeg stof zijn om over te praten komende week want a.s. zaterdag wacht alweer de zware uitwedstrijd bij Gramsbergen. Deze wedstrijd op sportpark “’t Hoge Holt” begint om 14:30.

Bron: Avereest

'8  0-1  Jelle Stoker