VIOS opnieuw overtuigend naar winst
27 september 2008

Na de goede overwinning van vorige week was het de vraag of VIOS ook de
uitwedstrijd tegen Avereest kon winnen.
VIOS begon net als een week eerder scherp aan de wedstrijd. Met gevarieerd aanvalsspel werd de tegenstander vanaf de eerste minuut teruggedrongen.
Al in de 3e minuut had VIOS op voorsprong kunnen komen maar het schot van Marcel van Beek na een goede voorzet van Dennis van Gortel eindigde in de handen van de keeper.
Na een corner kon Marcel van Beek de bal goed vanaf de achterlijn voorzetten waar Jelle Stoker bij de 2e paal kon inkoppen. Vlak daarna kon de Avereest -keeper met moeite een hard schot van Jelle Pol keren na een prachtige aanval. Nadat een Avereest –verdediger maar nipt de 0 – 2 had voorkomen door de bal hard langs de voor hem goede kant van de paal te schieten kwam VIOS opnieuw uit een corner op de dikverdiende 0 -2. Het was Jasper Dijkgraaf die uit een corner van links met een prachtige snoekduik de 2e goal kon scoren.
Vlak voor rust kon VIOS de voorsprong zelfs uitbouwen naar 0 - 3; Joas Pol kon de bal breed leggen op zijn broer Jelle. Jelle bekroonde zijn goede spel door de bal ineens snoeihard langs de aan de grond genagelde keeper te schieten.
Nadat VIOS direct na de hervatting verzuimde de wedstrijd helemaal op slot te gooien was het Avereest die na een aanval over rechts met een goed geplaatst schot bij de 1e paal de tegentreffer kon scoren. In het vervolg van de 2e helft kon niet het goede niveau van de 1e helft worden vastgehouden. Voor beide ploegen ontstonden mogelijkheden. Opnieuw werd VIOS gevaarlijk uit een corner toen de keeper van Avereest met veel moeite een kopbal van Olin van Hoogmoed kon keren. Nadat Dennis van Gortel tegen een gele kaart was opgelopen moesten beide keepers hun kwaliteiten tonen bij vrije trappen. In het verdere verloop van de rommelige 2e helft kwamen beide ploegen niet meer tot scoren. Als VIOS in de slotfase wat zorgvuldiger met de kansen was omgesprongen had de overwinning nog ruimer uit kunnen vallen.
Al met al een dik verdiende overwinning waardoor VIOS weer aansluiting heeft gevonden met de middenmoot. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen HTC uit Zwolle. Deze ploeg staat met 1 punt onderaan. Op papier moet VIOS daarmee de stijgende lijn van de laatste weken kunnen vervolgen.

Opstelling: W.Liefers, D.Eggink, J.Stoker, J.Dijkgraaf, G.J.Lammers, Jelle Pol,
Joas Pol, D.van Gortel, S.Kilic, M.van Beek en O.van Hoogmoed (R.Patty)

Bron: VIOS V

'8  0-1  Jelle Stoker