Bergentheim maakt korte metten met WZC
27 september 2008

Bergentheim herstelde zich van de nederlaag tegen SCD met een klinkende 4-0 overwinning op WZC. Man of the Match Eddy Eggengoor trof deze middag drie keer doel.

Bergentheim herstelde zich deze middag goed van de geleden nederlaag tegen SCD hoewel doelman Karel Pullen the Green Pride in het eerste kwartier goed in de wedstrijd hield. Een slippertje van Wilko Eggengoor leverde een 1 tegen 1 situatie op waarbij Karel Pullen goed naar de bal bleef kijken en na 9 minuten voetbal stopte hij een strafschop. Na het eerste kwartier herpakte Bergentheim zich en werd langzaamaan de bovenliggende partij wat resulteerde in een aantal aardige aanvallen maar zonder resultaat. In de 44e minuut brak Eddy Eggengoor op fantastische wijze de ban door zich goed vrij te spelen en de bal met een sierlijke krul achter de doelman te deponeren. Deze 1-0 ruststand gaf veel vertrouwen want in de 56e minuut was het Ronnie Hakkers die de wedstrijd besliste door bekeken de 2-0 binnen te schieten. Kort daarna was het opnieuw Eddy Eggengoor die een afgeslagen bal van Edwin Slot wist binnen te schieten. WZC was machteloos en in de 84e minuut was het opnieuw Eddy Eggengoor die van zich liet spreken en de 4-0 binnen schoot. Met deze overwinning op zak trekken de mannen van Folkert Velten volgende week naar Marienberg voor de Kanaalderby.

Bron: Bergentheim

'44  1-0  Eddy Eggengoor