Den Ham wint van HTC met 1-0 (27-09-2008)
27 september 2008

Op 'De Rohorst' speelde Den Ham zich in een aantrekkelijke wedstrijd tegen HTC naar de kop van de ranglijst in de 3e klasse C. Van meet af aan was het de Hammer ploeg die deze wedstrijd de toon zette. Snel werd steeds gekozen voor de diepe bal waardoor het spel zich grotendeels afspeelde op de helft van HTC. Den Ham was gebrand op de wedstrijd. Enerzijds door het puntverleis van afgelopen week tegen Marienberg. Anderzijds doordat men vorig seizoen maar liefst 6 punten liet aan HTC in de rechtstreekse duels.
Na een kleine 20 minuten was het Robin Bergins die met een snoeihard schot de rechterbovenhoek van het doel trotseerde. Daarna waren er kansen voor Gerdo Kuiper, Had Tim Nijzink een mooie Aktie en kreeg Gert Nijmeijer een mooie kopkans. Allemaal vonden ze de uitstekend spelende doelman Suleyman Toprak op hun weg. De mooiste kans was voor rust nog voor Robin Bergins die alleen op de doelman afging en de boomlange doelman met een lob wilde verschalken. De rust werd an ook bereikt met een 0-0 stand.
Na de thee kwam Den Ham opnieuw agressief uit de starblokken. Binnen 2 minuten had dat succes. Robin Bergins kwam weer alleen voor de doelman en passeerde hem over de grond en liet de meer dan verdiende 1-0 aantekenen.
Vervolgens liet Den Ham de teugels iets vieren en kwam zo waar HTC gevaarlijk opzetten. Een vrije trap van Silly Diliru spatte op de lat boven doelman Jacobs. Ook de rebound wist hij met zijn voeten te pareren waardoor de 1-0 voorsprong in tact bleef.
Daarna was het weer Den Ham dat kans op kans creëerde. In de 57e minuut kopte Gerdo Kuiper de bal fraai in de hoek. Doelman Toprak wist hem echter nog net tegen te houden, waarna Robin Bergins de rebound tegen de rug van de doelman knalde. Vlak daarna was er een mooie volley van Tim Nijzink die werkelijk uiteenspatte op de doellat.
Een kwartier voor tijd werd een was het Michel Smit die opruiming hield in de Hammer achterhoede en de bal naar voren knalde. Die viel toevallig goed voor Robin Bergins die alleen op de keeper afging. Verdediger Willem Neimeijer van HTC kon niets anders dan de stevigheid van het shirt van Bergins testen. Het krakende textiel was voor scheidsrechter Jager een reden om Neimeijer met een rode kaart van het veld te sturen. Het numerieke overwicht werd door Den Ham niet goed uitgespeeld. HTC kreeg zo waar nog een mooie kans die door William Jacobs uit de bovenhoek werd geranseld.
Toch lukte het Den Ham de meer dan verdiende overwinning binnen te slepen. Gelet op het wedstrijdbeeld meer dan verdiend met met een 1-0 overwinning o zo magertjes.
Door deze uitslag en het verlies van ASC’62 staat Den Ham nu op de kop van de ranglijst in de 3e klasse C.

Bron: Den Ham

'47  1-0  Robin Bergins