Zwaar bevochten overwinning VV Avereest op HTC 1-2 (0-2)
20 september 2008

Afgelopen zaterdag speelde VV Avereest de uitwedstrijd tegen HTC in Zwolle. Voor Avereest een belangrijk duel na het verlies tegen Den Ham. Ook voor HTC waren de belangen groot aangezien de Zwollenaren nog maar één punt hadden behaald. Kortom, een duel met veel belangen zoals wel vaker in deze leuke derde klasse C.

Avereest begon slap aan de wedstrijd. Of het nou het wennen was om op kunstgras te spelen of dat het pure angst was, met zo’n start maak je het jezelf natuurlijk extra lastig. HTC wist het vele balbezit echter niet te vertalen in daadwerkelijke kansen. Aan de andere kant wisten de aanvallers van Avereest, ditmaal bestaand uit Dave vd Berk en Marcel Dijk, ook niet voor gevaar te zorgen. Het was toch HTC wat de eerste goede kans kreeg toen een voorzet voor de voeten kwam van de spits. Doelman Westerman van Avereest wist deze echter tot corner te verwerken.

Niet veel later bezorgde een onschuldige terugspeelbal van HTC op de keeper dan toch voor de openingstreffer. De keeper raakte de bal volledig verkeerd en Marcel Dijk kon de bal in het lege doel schuiven; 0-1. Gesteund door deze treffer kreeg VVA meer grip op de wedstrijd. Achterin en op het middenveld stond het prima waardoor er voor HTC geen doorkomen aan was. Helaas moest de goed spelende Hermen Jager vroegtijdig in de eerst helft al gewisseld worden vanwege duizeligheid, zijn vervanger was Lennard Hazekamp. Even later een prima aanval van Avereest waarbij Marcel Baas door de verdediging sneed en op de keeper af kon. Deze stopte Baas echter onreglementair en de scheids kon niets anders doen dan een strafschop toekennen en de keeper met rood vroegtijdig naar de kant te sturen. De strafschop werd in eerste instantie nog gemist door Richard Seinen maar gelukkig wist hij de rebound wel binnen te werken; 0-2.

Geen vuiltje aan de lucht dus voor Avereest, 0-2 voor op slag van rust en tegen tien HTC’ers. Toch kreeg het slot van de eerste helft nog een vervelend einde. Een zware overtreding op Jarno Keizer zorgde voor een opstootje tussen beide teams waarbij Bernhard Binnendijk zijn tegenstander onnodig provoceerde wat hem op een rode kaart kwam te staan. Zo gingen beide teams rusten met 10 veldspelers.

Zoals verwacht schoot HTC in de 2de helft uit de startblokken en zette Avereest flink onder druk. Een aantal halve mogelijkheden waren het gevolg maar deze kon de defensie van Avereest niet verontrusten. Hoewel VV Avereest er zelf niet goed meer uitkwam had het de wedstrijd nog redelijk in controle. Toch viel de 1-2 na niet goed uitverdedigen van Ramon Katoele. HTC drukte wel door maar kreeg pas in de laatste minuut nog een goede kans. Doelman Westerman kon de inzet echter nog net via de buitenkant van de paal pareren.

Al met al een zwaar bevochten overwinning waarbij het voetbal niet altijd goed was. Echter het team van Marcel Beumer heeft 95 minuten lang keihard gewerkt voor het behouden van de drie punten dus kan er vol goede moet volgende week aangetreden worden tegen nieuwkomer VIOS uit Vaassen. Deze wedstrijd op sportpark “de Balk” begint om 14:30.

Bron: Avereest

'28  0-1  Marcel Dijk