VIOS wint overtuigend
20 september 2008

Na de eerdere nederlagen moest VIOS zien de eerste punten te behalen tegen KHC uit Kampen.

Vanaf de eerste minuut nam VIOS het initiatief in de wedstrijd. Al in de 4e minuut passeerde Daniël Saija met een mooie actie een speler en werd net binnen het strafschopgebied onreglementair gestuit door de volgende verdediger. Jelle Pol benutte de penalty onberispelijk. Binnen het kwartier moest KHC een dubbele wissel uitvoeren als gevolg van blessures.
In het vervolg van de eerste helft was VIOS de betere ploeg.
Samed Kilic (hij werd na afloop van de wedstrijd gehuldigd als de beste speler van het vorige seizoen) kwam vanaf de rechterkant een paar keer goed door maar totuitgespeelde kansen kwam het niet. Ook na de rust zat VIOS direct weer goed in de wedstrijd. Nadat Jasper Dijkgraaf uit één van de corners naast had gekopt was hetin 56e minuut dezelfde speler die opnieuw na een corner binnen het strafschopgebied raak kon schieten.

Nadat KHC in de 62e minuut een grote kans had door vrij voor doel naast te schieten was het VIOS dat de winst veilig kon stellen. Daniël Saija stuurde Jelle Pol diep; zijn harde voorzet werd door Olin van Hoogmoed gemist maar de achter hem staande verdediger joeg de bal hard achter zijn eigen doelman. Vervolgens werd de trainer van KHC met rood achter de afrastering gestuurd omdat hij na waarschuwen in het veld ging staan.

Na de 3-0 liet VIOS KHC initiatief nemen en dat resulteerde in de nodige kansen. Nadat eerst net over het doel was geschoten bereikte in de 76e minuut een voorzet van rechts de vrijstaande spits die de 3-1 kon scoren. Met de goed spelende Hans Peters in het centrum van de verdediging was het slot weer voor VIOS. Nadat de keeper van KHC al was gepasseerd was het Samed Kilic die liggend probeerde de bal verder te
spelen maar door zijn bewaker tegen de grond werd gedrukt. In plaats van de 2e penalty kreeg hij tot ieders verbazing een vrije trap tegen.
Kort voor het einde was het Joas Pol die bij een scrimmage attent reageerde en de 4-1 binnen schoot. Een verdiende en regelmatige overwinning van VIOS. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Avereest die met 6 punten op de 4e plaats staat.

Opstelling: W.Liefers, D.Beens, H.Peters, J.Dijkgraaf, D.van Gortel, Jelle Pol, Joas Pol, D.Saija, S.Kilic, M.van Beek (D.Kiezebrink) en O.van Hoogmoed (G.J.Lammers)

Bron: VIOS V

'4  1-0  Jelle Pol