SCD ’83 – BERGENTHEIM 1-0
20 september 2008

Om de aansluiting met de bovenste positie’s in de 3e klasse C te houden, konden beide ploegen zich geen puntenverlies permitteren. Deze angst was vanaf het begin van deze zoveelste derby tussen SCD '83 en Bergentheim, ditmaal op het sportpark “de Boekweit”, merkbaar. Een aantal aardige spelmomenten werd teveel afgewisseld door balverlies. Door dit zenuwachtige spel zag het publiek een matige, overigens sportieve, wedstrijd.

SCD '83 drong vanaf de eerste minuten aan richting doel van Karel Pullen. Echter de onverwachte uithaal van Eddy Eggengoor bracht SCD doelman Wilfred Hiddink bijna in de problemen. Met moeite kon het schot worden gepakt. Bijna was het raak voor SCD '83. Doelman Pullen beoordeelde een terugspeelbal verkeerd en ten koste van een corner redde de goalie op het laatste moment. De strijd werd voor een groot gedeelte van de eerste helft op het middenveld uitgevochten. Beide ploegen wisten maar sporadisch tot aanvallen te komen. Verder dan een inzet van Ronnie Hakkers voor Bergentheim en een kopbal van SCD '83 spits Nexhat Berisa kwam het niet en wisten beide teams het publiek niet te boeien.

Russtand 0-0.

In de tweede helft hield trainer Bert Bosman Alvin Vogelzang aan de kant. Hij werd vervangen door Mark Zuidema. Het was Nexhat Berisa die van grote afstand doelman Pullen probeerde te verrassen. Hij schoot maar rakelings naast. Aan de andere kant kreeg Ronnie Hakkers een riante mogelijkheid om de score te openen. De Bergentheimer spits schrok blijkbaar zo van de kans, dat deze gehaast over het doel werd geschoten. Na een uur spelen leek Nexhat Berisa SCD '83 op voorsprong te zetten. Met een knappe aanval over meerdere stations sneed SCD '83 door de Bergentheim verdediging. De strakke voorzet van Mark Zuidema tikte de kleine spits tot ontsteltenis naast. Enkele minuten later was het wel raak voor de thuisploeg. Verdediger Arnold Bolt stoomde op rechts op tot binnen de vijandelijke 16. Zijn voorzet werd door Mark Zuidema beheerst achter Karel Pullen geschoten,1-0. Bergentheim begon hierna meer en meer aan te dringen op jacht naar de gelijkmaker. Om de achterste linie bij SCD '83 te versterken werd Harold Pouls ingezet voor middenvelder Maurits Antuma. Trainer Folkert Velten verving Jos Kikkert door Paul Ekkel. De strijd werd met het wegtikken van de minuten feller en spannender. Robert Prinsen ontving geel voor het neerleggen van zijn tegenstander. Bij SCD '83 moest, met nog 5 minuten te gaan, Nexhat Berisa naar de kant met een blessure. Hij werd vervangen door Asse Klein. Ronnie Hakkers had in de 87e minuut de gelijkmaker op de slof maar de spits had deze middag het geluk niet aan zijn zijde en schoot naast. In de slotfase trok Mark Zuidema aan de noodrem. Dat leverde hem geel op van de prima leidende scheidsrechter Poll uit Apeldoorn. Niemand die daar om maalde bij SCD '83, de ploeg behield de minimale voorsprong.

Om de aansluiting met de bovenste positie's in de 3e klasse C te houden, konden beide ploegen zich geen puntenverlies permiteren. Deze angst was vanaf het begin van deze zoveelste derby tussen SCD"83 en Bergentheim, ditmaal op het sportpark "de Boekweit", merkbaar. Een aantal aardige spelmomenten werd teveel afgewisseld door balverlies. Door dit zenuwachtige spel zag het publiek een matige, overigens sportieve wedstrijd.

Bron: SCD'83

'63  1-0  Marc Zuidema