VV Avereest kansloos ten onder in en tegen Den Ham: 3-0 (2-0)
13 september 2008

Soms heb je van die wedstrijden waarbij het al snel duidelijk wordt dat er niks te halen valt omdat de tegenstander simpelweg een maatje te groot is. Afgelopen zaterdag was het voor VV Avereest zo’n wedstrijd.

Trainer Marcel Beumer kon niet beschikken over de basisspelers Lennard Hazekamp en Erik Mostert. Avereest begon prima aan de wedstrijd en wist het Den Ham met compact spel lastig te maken zodat echte kansen uitbleven. Na een kwartier spelen wist Den Ham echter toch op voorsprong te komen nadat Ramon Katoele en Jeroen Dijk duur balverlies leden en Den Ham razendsnel kon omschakelen. Uitblinker Robin Bergins wist doelman Jan Westerman te omspelen en tekende voor de 1-0.

Niet veel later werd het zelfs 2-0. Een aanval over de rechterkant van Den Ham bezorgde de rechtsbuiten de bal. Uit een lastige hoek wist hij toch te scoren, hetzij via het been van Hermen Jager waardoor Westerman uit positie was. VV Avereest kon hier niet veel meer tegenover stellen dan een verdwaalde voorzet van Marcel Baas die prompt boven op de lat verdween. De aanvallers Johan Heukels en Dave vd Berk konden voorin weinig klaarmaken tegen de fysiek sterke verdediging van Den Ham. Beide teams gingen dan ook met een 2-0 de rust in.

Na rust wist Avereest beter de controle over de wedstrijd te hebben. Veelvuldig balbezit, bij vlagen goed combinatiespel maar kansen bleven wederom uit waardoor VVA nooit terug kon komen in de wedstrijd. Na 25 minuten wist Den Ham weer het heft in handen te nemen en wederom Bergins was de gevaarlijke man. Eerst sneed hij de zestien binnen waar Jarno Keizer middels een ultieme poging nog de bal wist te veroveren. Even later wist Bergins dan toch voor de tweede keer het net te vinden. Een diepe bal werd verkeerd beoordeeld door de defensie van Avereest waarna Bergins wederom Jan Westerman kon omspelen en de bal binnen schoof; 3-0. Den Ham kreeg hierna nog een paar kleine mogelijkheden maar een vierde treffer zat er niet meer in.

Voor VV Avereest is deze terechte nederlaag toch een domper gezien het een week eerder tegen KHC nog een prima overwinning op de mat legde. Het is dan ook zaak om de eerstkomende wedstrijd, uit tegen het Zwolsche HTC, de moed weer op te pakken en er vol voor te gaan.

Bron: Avereest

'25  1-0  Robin Bergins