Soevereine overwinning v.v. Den Ham.
13 september 2008

Op sportpark “De Rohorst” te Den Ham speelde tegen Avereest. De tegenstander uit Balkbrug verbaasde vorige week vriend en vijand door een klinkende overwinning op KHC.

Den Ham was dus gewaarschuwd en speelde van begin af aan dan ook zeer geconcentreerd. Trainer Waayer moest tijdens de warming up al besluiten om de geblesseerde Gerdo Kuiper aan de kant te houden. Voor hem in de plaats speelde Gerben Mooibroek.

Van meet af aan was Den Ham de bovenliggende partij. Na 25 minuten resulteerde dat in de verdiende voorsprong. Tim Nijzink gad een fraaine dieptepass op Robin Bergins, die net buiten de 16 meter de uitkomende doelman van Avereest omspeelde en daarna de bal in het lege doel schoof.
Een dikke 10 minuten later kwam Den Ham op een 2-0 voorsprong. Met een mooie pass speelde Jeroen de Groot spits Gerben Mooibroek vrij op de rechterflank. Gerben maakte een beweging alsof hij de bal voor wou zetten en haalde vervolgens snoeihard uit in de rechter bovenhoek.
De rust brak aan met deze 2-0 stand.

Na de theepauze was het een rommelige wedstrijd. Den Ham speelde niet geconcentreerd genoeg, Avereest was echter niet bij machte om de wedstrijd in de grip te krijgen.
Trainer Waayer deed enkele verwoedde pogingen om zijn manschappen op te zwepen. Hij moest echter tot de 73e minuut wachten op de volgende kans van Den Ham. Robin Bergins ging geheel alleen op de doelman van Avereest af maar deelde in de męlee en verputste de 100% kans. Een minuut later hervond de spits van Den Ham zich echter. Uit een identieke situatie als even daarvoor wist hij nu wel te scoren en bracht de 3-0 op het scorebord.
Daarmee was de wedstrijd definitief gelopen. 5 minuten voor het slotsignaal van scheidsrechter Maneschijn was het Tim Nijzink die met een mooi schot nog de lat trof. Gescoord werd er niet meer.
Den Ham kon 3 punten bijschrijven op het conto en is daarmee nog ongeslagen in deze competitie.

Bron: Den Ham

'25  1-0  Robin Bergins