Bergentheim-Gramsbergen 1-1 (Door: Gramsbergen)
13 september 2008

Gramsbergen speelde de eerste uitwedstrijd in Bergentheim op sportpark Moscou. Na het kansloze verlies vorige week tegen ASC'62 had Gramsbergen iets recht te zetten.

Er werd direct goed en fel begonnen, een verademing vergeleken met vorige week. Het eerste kwartier ging redelijk gelijk op. Het eerste schot was voor Bergentheim, maar Erik van 't Holt kon eenvoudig redding brengen.
In de 15e minuut werd Lucien weggestuurd en kon alleen doorbreken. Helaas dacht een verdediger van Bergentheim hier anders over en haalde Lucien neer. Rood schreeuwden alle supporters van Gramsbergen, maar de scheidsrechter dacht er anders over. Er liep nog een verdediger in de buurt en de weg naar het doel was nog lang. Kennelijk kent hij de snelheid van Lucien niet.
In de 20ste minuut wordt het 1 - 0. Jacob neemt een vrije bal en speelt deze naar Maarten Tromp. Maarten maakt een actie en geeft goed voor. Bart Wind kan eenvoudig de 1 - 0 maken. Direct hierna een mooie combinatie tussen Maarten Tromp en Lucien Spijker waarbij Lucien alleen voor de keeper komt, hij speelt de bal erlangs maar net niet hard genoeg. Een verdediger van Bergentheim kan de bal net voor de doellijn weghalen.
Bergentheim probeert druk te zetten maar echt gevaarlijk worden ze niet. Dat wordt Gramsbergen wel,eerst Maarten Tromp die met een mooie actie op de achterlijn 2 man uitspeelt en op doel schiet maar de keeper kan redding brengen. Daarna een mooie lange pass op Maarten, waar nog net een verdediger tussen kan komen en er een corner van maakt. Uit deze corner kopt Wim Klinkien goed op doel maar een verdediger kan de bal van de doellijn halen. Even later een mooie actie van Jacob Withaar maar hij komt net een paar centimeter tekort om goed te kunnen uithalen. Kort voor rust weer een mooie steekpass van Maarten Tromp op Bart Wind maar de keeper kan er nog net tussenkomen.
Het laatste gevaarlijke moment voor rust komt van Bergentheim. Er volgt een schot op doel, deze kan door de linksbuiten nog worden geraakt met het hoofd maar de bal zeilt net over het doel.

Nadat we bijna de benen hadden gebroken over de tassen bij de ingang van de kantine hadden de supporters van Gramsbergen een dubbel gevoel. Moesten we nu blij zijn met de 0 - 1 stand en het goede spel, of teleurgesteld dat het nog maar 0 - 1 was, waar een stand van 1 - 4 ook mogelijk of misschien zelfs gemoeten had.
Na rust kwam Bergentheim beter uit de startblokken. Erik moest enkele lastige reddingen verrichten op schoten en een vrije trap van Bergentheim. Toch werd ook Gramsbergen gevaarlijk via Maarten Tromp die een mooie pass van Jacob afronde met een stift over de keeper. Helaas ging de bal niet alleen over de keeper maar ook net over het doel.
Vervolgens weer een sterker Bergentheim. Ze kregen enkele goede kansen maar kwamen erachter dat Erik van 't Holt een bijzonder goede keeper is. Toch kwam Bergentheim aan, gezien de tweede helft, een verdiend doelpunt. Toch had dit doelpunt nooit mogen tellen omdat er een opzichtige overtreding op Erik van 't Holt aan vooraf ging. Er was maar 1 man die het geen overtreding vond, helaas voor Gramsbergen was dat de scheidsrechter.
Kort hierna krijgt Lucien Spijker de kans om toch 3 punten mee naar huis te nemen. Hij omspeelde de keeper en leek de bal in het lege doel te kunnen schuiven. Helaas schoof hij de bal net naast. Hierna bleef Bergentheim aandringen maar echt gevaarlijk konden ze niet meer worden. Gramsbergen kreeg nog een klein kansje via een kopbal van Wim Anne Wesselink maar deze ging over.
Conclusie over deze wedstrijd is dat we vergeleken met vorige week goed zijn teruggekomen, maar dat Bergentheim qua positiespel en ook conditioneel sterker is. Er is dus nog werk aan de winkel voor de technische staf maar de wedstrijd van vandaag geeft de burger zeker moed.

Bron: Gramsbergen

'19  0-1  Bart Wind