Mariënberg-WZC Wapenveld 2-6
13 september 2008

Het leek er de eerste helft niet op dat WZC een grote overwinning zou behalen in en tegen Marienberg. De thuisclub was dan ook meer aan de bal gedurende het eerste kwartier en kon door slecht verdedigen van WZC op een 1-0 voorsprong komen door Rolf Hofsink, de spits die vrijdag in het huwelijksbootje stapte scoorde nu weer maar dan voor zijn ploeggenoten. WZC kwam nu meer los en kon meer gevaar stichten op het doel van Marienberg. Na een half uur werd het aanvallen beloond door een harde schuiver van Albert Henk Tessemaker die goed werd aangespeeld door Erwin Fiks 1-1. Nog voor de pauze kwamen de mannen van trainer Bauke Pot gelukkig op voorsprong. Door hard werken van John Eikelboom kwam diens voorzet uit bij Erwin Fiks, hij kon niets anders doen dan de bal voorgeven, de ongelukkige in dit geval was Andre Bouhuis, hij liep de bal pardoen het doel in 1-2. In de tweede helft zette WZC er een tandje bij, aanval op aanval golfde op het doel van Marienberg af, Peter Kersing kreeg na een vloeiende aanval de beste mogelijkheid, de spits stuitte op de doelman. Het was echter wachten wanneer de treffer zou vallen, dat duurde tot aan de 55e minuut, Jeroen Steenge die een dijk van een wedstrijd speelde had al 2 mogelijkheden gehad, bij de derde was het raak 1-3. Opnieuw Jeroen Steenge die zijn tegenstander de hielen liet zien en Peter Kersing de bal op een presenteerblaadje bediende 1-4. De thuisclun vocht tegen zichzelf en kon aanvallend geen potten breken. Verdedigend moest het veel terrein prijsgeven en daar werd door WZC optimaal van geprofiteerd. Opnieuw Jeroen Steenge die Peter Kersing bediende 1-5. De laatste treffer van WZC kwam van de Man of the Match Jeroen Steenge, hij liet zijn tegenstander verachter zich en kon de hoek uitzoeken 1-6. Het laatste woord was aan Marienberg dat in de 86e minuut een vrije trap mocht nemen en deze werd goed ingeschoten door Rolf Hofsink. Al met al een goede en verdiende overwinning.

Bron: WZC Wapenveld

'15  1-0  Rolf Hofsink