Den Ham morst punten bij Lemele
30 september 2006

Het eerste elftal van de v.v. Den Ham is er niet in geslaagd drie punten van sportclub Lemele te pakken. Hoewel Den Ham misschien wel iets beter speelde wist men er niet in te slagen om te scoren en daarom eindigde de wedstrijd
zoals hij begonnen was namelijk 0 – 0. Bij Den Ham speelde Niels Bouwshuis in de basis. Den Ham begon goed aan de wedstrijd en speelde met een hoog tempo. Daaruit ontstonden kansjes voor Tim Nijzink met een kopbal en Gert Nijmeijer.
Sportlcub Lemele leunde sterk op haar verdediging en liet Den Ham op het middenveld rustig tikken. Wel kwam er enig gevaar bij Lemele uit een vrije trap van Harry Warmelink. Tot doelpunten kwam het echter niet. Via een diepte pass van Robin Bergins kwam John Brakert door maar hij schoot over. Den Ham bleef drukken en had het betere spel maar was niet in staat een opening te vinden.

Na de thee was er aanvankelijk eenzelfde beeld te zien. Er waren wel wat kansen voor Den Ham maar dat lukte niet door Jorit Slotman en ook niet door John Brakert. Toen de doelpunten wegbleven werd het steeds moeilijker. Het tempo ging naar beneden en teveel passes kwamen niet meer over.
Bij Den Ham kwam Gerjan Blekkenhorst in het veld voor Niels Bouwhuis en Arnold Poortman voor Gert Nijmeijer. Het mocht allemaal niet baten wat als een wedstrijd eenmaal niet loopt is het voor invallers heel erg moeilijk omdat beeld te veranderen. Lemele daarentegen kreeg moed. Meestal wel via een lange bal maar toch, in de slotfase had zomaar een doelpunt kunnen vallen.
De wedstrijd, die onder leiding stond van scheidsrechter te Bogt uit Eibergen, ging uit als een nachtkaars.
Het 2e elftal won met 0 – 2 bij SVI.
Zaterdag speelt Den Ham thuis tegen Hatto Heim.

Bron: Den Ham