VIOS kent teleurstellende start
6 september 2008

VIOS is dit seizoen ingedeeld in 3C; dit betekent veel nieuwe tegenstanders ten noordoosten van Vaassen.

Met nieuwe trainer Jan de Ruiter begon VIOS met maar liefst 5 nieuwe spelers ten opzichte van vorig seizoen aan de eerste competitiewedstrijd tegen Bergentheim.

Nieuwkomers Joas Pol, Dennis van Gortel, Daniel Saija en voormalig jeugdspeler Gert-Jan Lammers startten in de basis en deze wedstrijd keepte Arjan van Norel in plaats van de afwezige Wilco Liefers.

In een sportieve wedstrijd zonder kaarten onder leiding van de uitstekende scheidsrechter Klein Gansey bleek Bergentheim al snel de betere ploeg. Met veel ervaring, een goede organisatie en veldspel en de fellere duelkracht werd VIOS vanaf de start afgetroefd. Het was een wonder, dat de rust met een 0 – 0 stand kon worden bereikt. De afronding was bij Bergentheim het minst verzorgd en toen de VIOS-keeper verslagen leek hielp de lat in de 10e minuut een treffer voorkomen.

Na de rust stond VIOS beter, nam het initiatief en volgden enkele goede aanvallen. Een kopbal van Marcel van Beek kon door de keeper net worden overgetikt. Vervolgens enkele gevaarlijke aanvallen van Bergentheim die weer geen doelpunt opleverden. In de 74e minuut was het wel raak en scoorde Edwin Slot voor de gasten de verdiende 0 – 1 na matig uitverdedigen van VIOS. Vlak daarna verzuimde Bergentheim de beslissing te forceren door voor open doel te missen. Hoewel dat tegen alle verhouding in zou zijn geweest had Marcel van Beek in de 83e minuut de gelijkmaker op zijn schoen toen hij een goede voorzet over het doel plaatste waar een wreeftrap een betere keus was geweest. In de slotminuten had Bergentheim de overwinning zeker kunnen stellen met enkele gevaarlijke counters maar ook deze werden gemist en een andere keer stond de paal in de weg.
Al met al een teleurstellende wedstrijd voor VIOS die verdiend verloren ging.

Het is nog even zoeken naar de goede opstelling en automatismen.
Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen CSV ’28 uit Zwolle die de competitie met een gelijkspel zijn gestart.

Opstelling: A.van Norel, D.van Gortel, J.Pol, J.Stoker, J.Dijkgraaf (D.Eggink), G.J.Lammers (S.Kilic), D.Beens (H.Peters), J.Pol, D.Saija, M.van Beek en O.van Hoogmoed

Bron: VIOS V

0-1  Edwin Slot