Derby HTC-CSV 2-2 (06-09-2008)
6 september 2008

De ouverture voor het nieuwe seizoen betekende voor HTC de derby tegen stadgenoot CSV’28. Bij HTC waren er opnieuw twee spelers uit de eigen jeugd onder de debutanten. Joshua Volker en Jabier Mazouz speelden hun eerste competitie wedstrijd voor HTC 1.

In een matige wedstrijd gingen de gasten iets beter van start, binnen een paar minuten was de eerste kans voor CSV. In de 7e minuut echter nam HTC de leiding. Een prima voorzet van Joshua Volker belandde op het hoofd van Vieleri Justiana, hij passeerde de onzeker ogende doelman Smit, 1-0. Binnen drie minuten echter was het weer gelijk. Een onschuldig ogende vrije trap van Patrick Speetjens werd door Coen Dunnink ligt getoucheerd, waarna de bal door de vingers van HTC goalie Jelle Brouwer glipte, 1-1. In een wedstrijd welke werd gekenmerkt door 'lange halen' was er voor het publiek niet veel te beleven, echte grote kansen deden zich niet voor.

In de tweede helft ging HTC fel van start. CSV wachtte rustig af en loerde op de counter. Met het inbrengen van Jeroen Soppe begon CSV gevaarlijker te worden, de 2-1 werd echter door HTC gemaakt in de 54e minuut. Een voorzet van Vieleri Justiana werd prima ingekopt door de vrijstaande Ludo Remerie. Ook nu was de voorsprong van korte duur, in de 57e minuut bracht Pascal Frederiks de partijen weer op gelijke hoogte door de bal snoeihard in te schieten. Voor beide partijen was er nog een goede kans de wedstrijd in volle winst om te zetten. De puntendeling was echter terecht.

Bron: HTC

'7  1-0  Vieleri Justiana