Dramatische seizoensopening voor Gramsbergen
6 september 2008

We keken er allemaal naar uit. Toch ging het vandaag bij de eerste de beste competititie thuiswedstrijd helemaal mis. Vanaf minuut 2 t/m de laatste minuut moesten wij het onderspit delven. Tegenstander ASC’62 dat mijn inziens absoluut geen hoogvlieger in de 3e klasse gaat worden won dik verdiend met 0-3.

In de eerste minuut had Maarten de 1-0 binnen kunnen schieten. Hij kreeg de voorzet van Jacob Withaar niet goed op de pantoffel anders hadden we zeker voorgestaan.[br] Vanaf dat moment bepaalde ASC ’62 de wedstrijd. In de 4e minuut redde doelman Erik van ’t Holt op een schot van John Sanders. De volgende aanval was wel raak. De bal werd van de linkerkant voorgezet en bij de eerste paal door de lange Arjan Stokvis heel simpel tegen de touwen gekopt. Gramsbergen raakte hierdoor van slag. De duels werden niet gewonnen en elke afgeslagen bal was voor de ploeg uit dalfsen. In de 26e minuut lobt Lucien Spijkers nog een bal op het dak van het doel maar dat was het dan ook voor rust wat ons betreft. ASC is nog 2x gevaarlijk. John Sanders schiet een bal keihard voorlangs en Erik van ‘t Holt verslaat diezelfde John in een één tegen één duel door hem de bal van de voet te plukken.

Wie een getergde ploeg verwacht in de 2e helft komt bedrogen uit. De doelman van ASC wordt één keer onder vuur genomen. Maarten Pullen zijn schot in de 70e minuut wordt over het doel getikt. Dit was het wat ons betreft! Huilen met de pet op dus. Het leek helemaal nergens na vandaag, toch jammer na een voorbereiding waar we toch ook een aantal leuke momenten hebben gezien.[br]
Voor ASC is het simpel voetballen. In de 60e minuut gaat Wim Klinkien in de fout. Stefan Holsappel pakt de bal op en wandelt door de verdediging en de 0-2 is een feit. Vlak voor tijd gaat de buitenspelval niet goed open, Het wordt dan ook nog 0-3 door Floris Meerveld. Een dik verdiende overwinning voor de ploeg uit Dalfsen. Zo in de 3e klasse binnenkomen, geeft natuurlijk aan hen veel vertrouwen.

Bij ons is het komende week, schouders rechten, keihard trainen en dan volgende week proberen de groen-witte brigade van Folkert Velten in bedwang te houden.

JM

Bron: Gramsbergen