Mariënberg Verliest In Dedemsvaart Van SCD’83!
6 september 2008

Mariënberg kende een valse start van de competitie. In Dedemsvaart werd er met 3-0 verloren van SCD’83. Als excuus mag worden opgevoerd dat enkele bepalende spelers geblesseerd moesten toekijken.
Vooral op het middenveld konden de roodzwarten geen vuist maken. Tel daarbij nog eens het feit op dat de scheidsrechter van dienst het niet zo had, vooral in de 1e helft, op Mariënberg.
Want in de eerste vijf minuten wees de heer van Helden al tweemaal resoluut naar de stip. De eerste voor een vermeende handsbal, de tweede penalty werd amper een minuut later gegeven dan de eerste wegens drukken (?) in de zestien.
Maar gelukkig, gerechtigheid bestaat soms nog in het voetbal. Doelman Albert Peters rechtvaardigde zijn uitverkiezing tot eerste doelman en stopte beide pingels van elf meter. Zowel Tempelman als Berisha faalde. Jammer genoeg faalde SCD’83 in het verdere verloop van de wedstrijd niet. Néé, Mariënberg had het niet. Ze werkte zich wel drie slagen in de rondte maar konden nooit overtuigen op sportpark de Boekweit. Voor rust leverde dat de 1-0 voorsprong op voor onze gastheer.
Na rust liep SCD’83 simpel uit naar 3-0 en waren zij de terechte winnaar. ‘Een valse start’ van de jacht op eerherstel. In de slotfase kreeg Mariënberg nog de kans om het geschonden blazoen nog iets op te poetsen. Maar net als zijn collega aan de andere kant stopte Wilfred Hiddink ook de 3e strafschop deze middag, oog in oog met Rick Kelder.
Ach ja, uithuilen en opnieuw beginnen. Er zijn nog 21 wedstrijden te spelen. Toch een klein katertje na een voorbereiding waar nieuw perspectief werd gevonden door trainer Jeroen Booijink met een gretige groep die 2 jaar zuur ongedaan wilde maken.
Maar de koers laten wij niet varen. Komende zaterdag kan Mariënberg op het eigen Westerpark de schade herstellen, dan wacht WZC uit Wapenveld. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Bron: Marienberg

1-0  Jeroen Kroes