GEEN TOETJE VOOR SCD’83
26 april 2008

VERLIES TEGEN DE KAMPIOEN YVV 4-2

Na de geslaagde missie vorige week tegen Bergentheim lijfsbehoud in de 3e klasse C had S.C.D.’83 theoretische nog de kans om de 3e periode nacompetitie te pakken. Dan moest er op het sportpark “Den Uithoek”in IJsselmuiden gewonnen worden van de terechte kampioen IJVV en Bergentheim tegen WZC Wapenveld hadden de punten moeten delen. Een bijna niet te realiseren opdracht en geluk. Deze missie was teveel voor de ploeg van de scheidende Ton Beumer het verloor de laatste wedstrijd van het seizoen met 4-2 en de uitslag van die andere wedstrijd viel ook ongunstig uit.

Na een aantal knappe mogelijkheden voor de thuisploeg via Martijn Prins was het Nexhat Berisa die na 17 minuten S.C.D.’83 brutaal op voorsprong zette, Arnoud Bolt tikte door op de scherp staande Berisa die koel doelman Albert Jan Meuleman omspeelde en beheerst de 1-0 aantekende. Berisa leek verder in de wedstrijd de IJVV doelman nog een keer te verassen zijn lob van zeker 35 meter viel net te laat en belandde op het dak van het doel. IJVV kon zijn draai niet vinden drong af en toe aan zonder echt gevaarlijk te zijn, in de 38e was Robin van de Velde dicht bij de gelijkmaker Wilfred Hiddink kon opgelucht verder ademen en zag de schuiver op de paal belanden. Ruststand 0-1

De manier van spelen in de eerste helft was totaal niet tot de zin van IJVV trainer Han Hanekamp en in de tweede helft stond er een gemotiveerder IJVV dan in de eerste 45 minuten. In de 46e minuut waren de zaken alweer recht getrokken Koen Buikema vond spits Martijn Prins die de 1-1 aantekende Prins kreeg daarna een aantal dotten van kansen die knullig om zeep werden geholpen. Vanuit stilstaande momenten was S.C.D’83 gevaarlijk doelman Meuleman wist met een uiterste kracht inspanning de vrije trap van de aanvoerder Eddie Lok over te tikken. Dankzij doelman Hiddink bleef de stand lange tijd in evenwicht maar tussen de 61e en 63e minuut capituleerde de goalie door doelpunten van Martijn Prins en Chiel Buikema werd het 3-1. S.C.D’83 wisselde Mark Zuidema werd ingezet voor Jim Langeveld en Erik Jan Hamhuis verving Harold Pouls en na ruim een jaar van blessure ellende mocht Jeroen Bouwman nog even de sfeer mee proeven onder applaus van zijn medespelers wisselde hij met Eddie Lok. Met een beauty van een vrije trap (75e) van 25 meter bracht Richard Tempelman de spanning terug 3-2. Nexhat Berisa had zijn mogelijkheid op 3-3 beter moeten uitspelen maar verkoos voor afspelen op Mark Zuidema die de bal van de voet liet springen. In de afsluitende minuut van deze competitie bepaalde Martijn Prins voor IJVV met een kopbal de uitslag op 4-2.

Bron: SCD'83

'17  0-1  Nexhat Berisa