Den Ham wint laatste competitiewedstrijd
26 april 2008

Op sportpark “De Venen” te Kampen moest Den Ham in de laatste wedstrijd van de reguliere competitie spelen tegen K.H.C.
Trainer Waayer had enerzijds gedwongen door blessures en schorsingen, en anderzijds uit voorzorg, gelet op de komende nakompetitie, een verassend team samengesteld.
In de achterhoede was er vandaag plaats voor Marthijn Binnenmars en A junior Thomas van Leusen. Op het middenveld mochten Rogier Kolkman en Niels Bouwhuis opnieuw aan de bak en kon A junior Sander Holweg zijn debuut maken in de hoofdmacht van de Hammer club.
Het moet gezegd dat de tegenstand van KHC niet steeds optimaal was, de ploeg uit Kampen was veilig, maar de jonkies uit Den Ham lieten zien dat ze klaar waren voor het grote werk.
Na 8 minuten scoorde Robin Bergins de 0-1 voorsprong, nadat hij in het 5 meter gebied 3 tegenstanders, inclusief de doelman van KHC, het bos instuurde.
Na ruim 20 minuten had Robin de 0-2 op zijn schoen, toen hij via een fraaie pass van Jognny Shabo alleen voor doelman Straetemans kwam te staan, die bekwaam redding bracht.
Het enige wapenfeit van de Kamper ploeg in de eerste helft was een schot vanaf links die via de paal terugsprong in het veld.
Kort voor de theepauze kreeg Den Ham een strafschop toegekend door scheidsrechter v.d. Heuvel wegens een handsbal van de verdediging van KHC binnen het 16 meter gebied. Dat buitenkansje liet Robin Bergins zich niet ontnemen, en hij scoorde de verdiende 0-2.
Na de thee wisselde trainer Waayer uit voorzorg Tim Nijzink voor Arnold Poortman, en mocht zo waar, (de voor trainer Waayer onbekende) good old Johan Braakman als invaller uit het 4e team deze dag zijn (éénmalige) rentree maken bij Den Ham.
De mix van jong en oud bij Den Ham, speelde de wedstrijd vervolgens bekwaam uit, waarbij zowel Robin Bergins als ook debutant Sander Holweg beide nog een grote kans hadden om de voorsprong te vergroten.
Den Ham kan zich nu gaan opmaken voor de nakompetitie, waarin het komende zaterdag moet spelen ten ON Almelo. De ploeg van oud Den Ham trainer Ben Sepp, eindigde als 2e in de 3e klasse b en is als periodekampioen van de 2e periode aan Den Ham gekoppeld.
Dat beloven nog een paar spannende wedstrijden te worden voor beide ploegen, waarvan de winnaar zich plaats voor een 2-tal duels tegen SVVN uit Nijverdal die op de laatste dag van de competitie in de 2e klasse de zgn P/D plaats wist te bereiken door een overwinning op concurrent Vios Vaassen.
In het clubhuis op “De Rohorst” was het zaterdag nog lang onrustig. Het Dames 1 team was kampioen, de D1 junioren ook, terwijl het 3e team het vege lijf wist te redden.
Reden voor de bezoekers om op te merken dat hoewel Den Ham de laatste jaren een abonnement heeft op de nakompetitie het nu eindelijk maar eens moet gebeuren.
Ook de hoofdmacht van de Hammer club is wel eens toe aan een feestje!

Bron: Den Ham

0-1  Robin Bergins