Degradatie S.V. Nieuwleusen een feit
26 april 2008

Na de prima overwinning vorige week op KHC moest S.V. Nieuwleusen vanmiddag minimaal een punt pakken in de uitwedstrijd tegen V.V. Avereest om degradatie te ontlopen. Beide ploegen gaan samen met Gramsbergen uitmaken wie er degradeert naar de 4 e klasse. Op voorhand een spannende en boeiende wedstrijd op sportpark "De Balk". Vanaf de aftrap is duidelijk dat beide ploegen voor de winst gaan strijden.

Duels worden gestreden op het scherpst van de snede, maar het blijft een fair play. In de 12 e minuut is het Avereest dat de leiding neemt door een goed uitgespeelde counter is het Jeroen Dijk die de 1-0 binnen tikt. Door deze goal besluit S.V. Nieuwleusen de mouwen nog een keer extra op te stropen, dit resulteert in de 36 e minuut in een goede kans voor Rob Muller echter verdwijnt de bal over de goal van Jan Westerman. Even later weet Martin Jansen de bal op de lat te koppen. Zo blijft het tot de rust 1-0.

Na de rust weten de oranjehemden wat ze moeten doen, ondertussen is bekend dat Gramsbergen met 4-2 voorstaat tegen CSV'28 en zal er dus absoluut gescoord moeten worden om lijfsbehoud te garanderen. De druk op de Avereester verdediging wordt opgevoerd, echter resulteert dit nog niet in het gewenste resultaat. Daarnaast blijven de counters van Avereest gevaarlijk.

Een kwartier voor tijd wordt Jos Bruggeman ingebracht voor verdediger Richard Knol om iets te forceren. In de 78 e minuut is het ook Jos Bruggeman die na een mooie afgemeten voorzet de verdiende gelijkmaker achter doelman Westerman kopt 1-1. Avereest is niet aangeslagen door deze tegentreffer en weet 5 minuten voor tijd opnieuw een voorsprong te nemen. Uit een corner wordt de bal prachtig achter Jori Koerhuis gekopt 2- 1. In de slotfase probeert Nieuwleusen nog wel iets terug te doen, maar zonder resultaat. Door het verlies degradeert S.V Nieuwleusen en zijn de oranjehemden genoodzaakt het volgende seizoen in de 4 e klasse uit te komen.

Bron: Nieuwleusen

'12  1-0  Jeroen Dijk