WZC Wapenveld pakt 3e periode
26 april 2008

In een zinderende wedstrijd pakt WZC op de laatste competitiedag de 3e periode in de 3e klasse C. Het elftal van Eddy Zwijnenberg begon goed in Bergentheim, want al na 5 minuten een vlo lopende aanval die terecht komt bij Ronald Burgmeijer, de spits legde goed breed op de inkomende Peter Kersing, doelman Pullen had geen kans 0-1. Een lekker begin maar de thuisclub die moest winnen om ook in aanmerking te komen begon te drukken richting doel van WZC. Tactisch stond WZC goed, want aanvoerder Wilco Eggengoor kreeg geen meter van zijn bewaker Dirk Rorije, daarmee werd het grootste gevaar gelijk al ingedamd, aangezien de thuisclub ook behoorlijk was geteisterd door schorsingen was het zoeken naar openingen in de hechte verdediging van WZC. Soms waren er kansjes maar geen grote en een makkelijke prooi voor doelman Wibo van Dijk. Ook WZC kreeg mogelijkheden maar Albert Henk Tessemaker schoot te gehaast bij een één tegen één situatie. Na de pauze nam Bergentheim meer risico, gooide spits Eddy Eggengoor in de spits maar Erik Stapper had de boomlange spits goed in het vizier. In de 66e minuut weer een vlijmscherpe aanval van WZC, Erwin Fiks zag dat Ronald Burgmeijer opdook in de spits, Burgmeijer toucheerde de bal en wederom was Pullen verslagen 0-2. Langzaam aan kwam het besef dat er iets moois groeide in deze selectie, dat dit seizoen zo moeizaam op gang kwam. Bergentheim probeerde met ballen hoog voor het doel iets te forceren maar steeds vond het doelman Wibo van Dijk op zijn weg. De spanning was te snijden want ondanks de 0-2 voorsprong bleef de thuisclub jagen op de aansluitingstreffer, die kwam ruim in blessuretijd, voorzet en Wilco Eggengoor plantte zijn hoofd er tegenaan, de bal verdwijnt in de kruising. Nagelbijtend werden de laatste minuten gespeeld van de ruim gemeten blessuretijd. Maar gescoord werd er niet meer en kon de meegereisde aanhang feestvieren samen met de selectie op het hoofdveld van Bergentheim. Na afloop bleek dat WZC is gekoppeld aan de vv Hellendoorn. De eerste wedstrijd is thuis op Monnikenbos en begint a.s. zaterdag 3 mei om 14.30 uur. De return is een week later.

Bron: WZC Wapenveld

0-1  Ronald Burgmeijer