Lemele - IJVV 2-4 (1-0)
19 april 2008

Twee weken geleden lukte het nog niet, maar zaterdag heeft IJVV de titel binnengehaald in de derde klasse C. De ploeg van coach Han Hanekamp won zaterdag de uitwedstrijd bij Lemele met 2-4. Pas in de tweede helft schudde IJVV de thuisploeg van zich af, die daardoor afzakt naar de vierde klasse. IJVV daarentegen keert na een seizoen afwezigheid weer terug in de tweede klasse.

In dat seizoen ontpopte IJVV zich tot een ploeg die met attractief en offensief voetbal steeds beter leerde omgaan met tegenstanders die aan IJVV het initiatief lieten, blikte trainer Han Hankekamp terug. "Daarin zijn we gegroeid."

Dat vond ook Koen Buikema die in de tweede helft met een gracieuze treffer de 1-1 aantekende nadat Peter Talen voor rust de 1-0 voor Lemele had gescoord. Dat IJVV in de eerste helft met wel geteld één uitspeelde aanval gevaar stichtte was na afloop snel vergeten. Buikema: "Wat Lemele deed had weinig met voetbal te maken, die ploeg probeerde ons uit het spel te halen. Na rust hebben we dat rechtgezet."

Hanekamp maakte van de pauze gebruik door te benadrukken dat met wat geduld en voetbal Lemele op de knieën was te krijgen. "Ik had het idee dat Lemele al veel krachten had verspeeld. Bovendien hadden we de eerste helft veel last gehad van de wind. We speelden te veel in de diepte, juist onder zulke omstandigheden moet je meer van het middenveld gebruikmaken."

Niet lang na de 1-1 maakte Mark Wagteveld met een fraai doelpunt de 1-2 en later met het hoofd 1-3. Arjen Prak maakte het kampioensfeest voor de spelers en de vele meegereisde fans compleet. De 2-4 van Jeroen van de Berg telde enkel voor de statistieken en werd bij Lemele niet eens gevierd.

Chiel en Koen Buikema konden niet anders dan concluderen dat de jonge ploeg van IJVV terecht kampioen is geworden. En dus was het tijd voor een feestje met een eretocht door IJsselmuiden in het vooruitzicht. "Ja daar ontkomen we niet aan", zei Hanekamp lachend. Koen Buikema was ook wel in voor feestje. "En morgen weer, want dan wordt Ajax kampioen", grijnsde hij van oor tot oor.

bron: www.brugmedia.nl

Bron: www.brugmedia.nl