CSV ’28 – V.V.AVEREEST 4-2 (1-2)
19 april 2008

Afgelopen zaterdag werd de op een na laatste wedstrijd in de 3e klas C afgewerkt. Een wedstrijd met twee gezichten waar men kanteling niet voor mogelijk had gehouden.
De wedstrijd was amper 4 minuten oud toen Jeroen Dijk vanuit een corner het hoofd van Erik Mostert bereikte en onhoudbaar het leer in de doelmond van CSV prikte.
8 minuten mochten de gasten uit Balkbrug genieten van hun voorsprong, Jeroen van Houten kegelde de bal rechts op het doel van Jan Westerman, behendig wist de goalie van Avereest het rond uit het doel te weren doch Jeroen Soppe trof de gelijkmaker in de rebound. 1-1.
Aan beide kanten werd strijd geleverd wat een vrije trap voor Avereest opleverde op 20 meter van het doel van de gastheren. Richard Seinen wist raad en knalde het leer in de lage linkerhoek, onhoudbaar voor Peter Smit.
Tot aan de 44e minuut van de eerste helft waren de kansen voor de thuisploeg om de score gelijk te trekken of zelfs een voorsprong op te bouwen doch verzuimden.
Aanvoerder Jeroen Soppe moest vlak voor de rust de kleedkamer opzoeken na tweemaal geel te hebben gekregen van Scheidsrechter Poll uit Apeldoorn die een zeer warrige wedstrijd floot.
Na de thee kantelde de wedstrijd in zijn geheel, Avereest tegen 10 man kwam absoluut niet meer aan voetballen toe en verloor de pot voetbal met 4-2.
Poll toverde 6 maal geel waarin 2 maal geel dus rood voor Soppe.
A.s. zaterdag moet Avereest haar laatste wedstrijd thuis tegen Nieuwleusen spelen. Het zal een beslissende wedstrijd worden om degradatie te voorkomen.
Lemele is gedegradeerd na de nederlaag tegen de kampioen IJ.V.V.
4 ploegen, Gramsbergen, SCD’83, Nieuwleusen en Avereest kunnen degraderen dus dat wordt zeer spannend volgende week zaterdag 26 april.

Jacques van der Linde

Bron: Avereest