Tien CSV ’ers zijn v.v. Avereest de baas
19 april 2008

Trainer Bauke Pot had vanwege verschillende blessures, het nodige puzzelwerk achter de rug om zijn ploeg CSV ’28 zo optimaal mogelijk aan te laten treden tegen de v.v. Avereest. De bezoekers uit Balkbrug waren erg gemotiveerd om te winnen, aangezien de ploeg nog niet veilig was.

Het eerste wapenfeit op het winderige veld, kwam na 3 minuten op naam van CSV ’28. Na een snelle combinatie tussen Jeroen Soppe en Roger Knoops kwam de bal bij Matthijs Kremer, maar zijn schot “smoorde” in de verdediging van Avereest. Uit de tegenaanval kreeg Avereest een hoekschop, waaruit spits Erik Mostert steenhard inkopte (0-1). CSV was na deze tegenslag beslist niet aangeslagen en had het beste van het spel. Met ook snel succes. Na een dikke tien minuten kwam de bal bij Matthijs Kremer. De CSV-er, die met de rug naar het vijandelijke doel stond, produceerde een bijzonder fraaie “Rückfallzieher”, die keeper Westerman met moeite uit de benedenhoek haalde. De wegspringende bal werd door Jeroen Soppe uit een moeilijke hoek toch nog in het doel van Avereest geschoten (1-1).
CSV bleef goed spelen, maar kwam na bijna een half uur weer op achterstand, en opnieuw uit een “dood” moment. Spits Richard Seinen van Avereest kegelde een vrije trap dwars door de CSV-muur in de uiterste benedenhoek (1-2). De volgende minuut leek de stand alweer gelijk te worden toen Matthijs Kremer, die een uitstekende wedstrijd afleverde, Mikel van de Vegt mooi vrij speelde. De goedspelende van de Vegt miste echter deze goede kans. Vlak voor rust vond de veelvuldig fluitende scheidsrechter Poll uit Apeldoorn het nodig om Jeroen Soppe een gele kaart te geven. Toen die, als aanvoerder, verhaal kwam halen, kreeg hij opnieuw geel wegens praten, en kon hij de kleedkamer opzoeken.

CSV ’28 moest dus de hele tweede helft met 10 man spelen en Avereest kreeg al snel de kans om de genadeklap uit te delen. Het was Jeroen Dijk die in de 49-ste minuut een vrije kans kreeg. Zijn schot ging via de buitenkant van de paal echter naast het CSV-doel. Daarna brak een zeer sterke periode voor CSV ‘28 aan. In de 54-ste minuut maakte Matthijs Kremer, na een vrije trap van Roger Knoops de gelijkmaker (2-2). Vier minuten later onderschepte Yavuz Özdemir de bal, omspeelde twee man, inclusief keeper Westerman en zette CSV ’28 voor het eerst op voorsprong (3-2). De koek was nog niet op, want weer 4 minuten later verschalkte Matthijs Kremer de ver voor zijn doel keepende Westerman van Avereest opnieuw met een fraaie lob (4-2). Vlak daarna was het bijna weer raak, toen Roger Knoops uit een afgemeten voorzet van Matthijs Kremer, met een boogbal de lat raakte.
Avereest probeerde het nog wel even, maar de verdediging van CSV, met Jeroen Broekroelofs die elk kopduel wist te winnen, liet geen steken meer vallen.
De ploeg toonde in deze laatste thuiswedstrijd, door inzet en de nodige strijdlust een ogenschijnlijke tegenvaller om te buigen in een klinkende overwinning.

CSV ’28 speelde in de volgende opstelling:

Doel: Peter Smit.
Achter: Mayken Stolte, Jeroen Broekroelofs (76. Tjaard Prins), Han Stolte en Edgar Dolleman.
Midden: Yavuz Özdemir (90. John van Gelder), Jeroen van Houten (78. Arnie Pot) en Mikel v.d. Vegt.
Voor: Roger Knoops, Jeroen Soppe en Matthijs Kremer.

VERSLAG DOOR Maurits Vermeulen

Bron: CSV'28