s.v. Gramsbergen - v.v. Bergentheim ( 0 - 0 ) 0 - 2
5 april 2008

75. Ronnie Hakkers 0 - 1
78. Ronnie Hakkers 0 - 2

Bergentheim behaalde een dik verdiende overwinning in en tegen Gramsbergen. Het duurde tot de 75e minuut toen Ronnie Hakkers de 1-0 binnenschoot en 3 minuten later besliste Ronnie Hakkers de wedstrijd door oog in oog met de doelman de 0-2 binnen te schieten.

Na de 5-0 winst vorige week tegen Avereest togen de groen-witten richting Gramsbergen. Door de zege op Avereest gloort zelfs de 3e periodetitel en voor Gramsbergen was het zaak de punten in eigen huis te houden in de strijd tegen degradatie. Voetballend waren de verschillen groot deze middag alleen speelde Bergentheim te slordig in het eerste bedrijf. Ronnie Hakkers schoot een bal op de paal en Wilko Eggengoor zag de bal via de lat niet in het doel verdwijnen. Gramsbergen kwam niet verder dan één grote mogelijkheid na tien minuten maar de bal werd totaal verkeerd geraakt.

Na rust speelde Bergentheim zorgvuldiger en met meer druk naar voren en was het eigenlijk wachten op het doelpunt dat eindelijk viel in de 75e minuut. Door een steekpass van Jeroen v/d Velde op de ingevallen Stefan Veneman was het eenvoudig om voor vrijgelaten Ronnie Hakkers het beslissende tikje te geven. Meteen na dit doelpunt stuurde Remco Stoeten Ronnie Hakkers weg aan de rechterkant die zeer koelbloedig bleef en wachtte wat de Gramsberger doelman ging doen en de bal keurig over de vallende doelman stifte en de wedstrijd besliste. Gramsbergen ging nog koortsachtig op zoek naar de aansluitingstreffer maar de verdediging van Bergentheim wist voor de vierde keer op rij de nul te houden.

Opstelling v.v. Bergentheim:

Karel Pullen, Remco Stoeten, Herman Slot, Edwin Slot, Jos Mannessen, Maarten ten Brinke, Wilko Eggengoor, Jeroen v/d Velde, Michiel Mannessen, Jos Kikkert (70. min Stefan Veneman), Ronnie Hakkers (79e min. Leon v/d Velde).

Op zaterdag 12 april is Bergentheim vrij en op zaterdag 19 april speelt Bergentheim de uitwedstijd tegen SCD ’83, aanvang 14.30 uur.

Bron: Bergentheim

0-1  Ronnie Hakkers