Door een 0-1 overwinning in Kampen op KHC deed Bergentheim goede zaken
15 maart 2008

Een late treffer van Ronnie Hakkers was voldoende voor drie punten.

De wedstrijd tegen KHC had voor Bergentheim een goede afloop.
Bergentheim begon met goed voetbal aan de wedstrijd. Al na 11min. was het Wilko Eggengoor die de doelman van KHC testte met een goed schot.
KHC voetbalde meer op de Engelse manier, lange ballen richting de twee grote spitsen van KHC.
In de 19min was er een goede aanval van KHC maar Karel Pullen redde op een perfecte manier.
In de 23e minuut kreeg Bergentheim een vrije trap aan de rechterzijde van het 16m.gebied. Deze werd goed in geschoten door Jan Hendrik Kollen, maar tevens goed keeperswerk van KHC zorgde ervoor dat het geen doelpunt werd.
Het veldspel van Bergentheim was deze middag dan ook verzorgder dan KHC. In de 35e minuut van de wedstrijd een goede aanval opgezet door Ronnie Hakkers en Stefan Veneman met een goed schot van Eddie Eggengoor.
Tot aan de rust bleef het 0-0.
In de 55e minuut een bal Van Edwin Slot op Stefan Veneman die deze op het doel schoot maar opnieuw stond de doelman van KHC in de weg.
Ook het voetbalspel van KHC bleef gevaarlijk met de lange ballen richting spitsen,wat in de 62e minuut resulteerde in een schot op de lat.
Gelukkig kon Karel Pullen in tweede instantie de bal pakken.
In de 80e minuut was er een schot van KHC die van de doellijn werd gered door Herman Slot.
Uiteindelijjk werd dit een wedstrijd wie een doelpunt maakt heeft de drie punten.
In de 87e minuut was het Eddie Eggengoor die de bal goed meenam richting het doel van KHC en legde de bal goed af op de vrijstaande Ronnie Hakkers die koelbloedig deze aanval afrondde en Bergentheim deed juichen.
Dit was een hele opluchting voor V.V.Bergentheim, die daardoor de vierde plek pakt op de ranglijst.

Bron: Bergentheim

'87  1-0  Ronnie Hakkers