HTC-WZC (1-1) 15-03-2008
15 maart 2008

Winnen was vandaag het uitgangspunt voor de ploeg van de geschorste trainer Henri Brink, zijn taken werden waargenomen door de assistenten Sebastiaan Borgardijn en Edwin Kwakkel. Het defensief gehavende HTC ging uitstekend van start en had al in de 4e minuut een voorsprong moeten nemen. Een bal in de 5 meter viel voor de voeten van Vieleri Justiana. Hij raakte de lat van dichtbij. Een minuut later was er een uitstekende kans voor Erwin Fiks van WZC, uit de counter was het Coen Dunnink die zijn schot over het doel van Wibo van Dijk zag verdwijnen. Kort hierna was het Erwin Kersing die de doelpaal aan Zwolse kant raakte. Joris de Wilde raakte in de 20e minuut de kruising van het Wapenveldse doel. Hierna kwamen de gasten steeds beter in het spel en verloor HTC de greep op het middenveld. Dankzij een aantal uitstekende reddingen van keeper Folkher Langejans bleef de schade beperkt tot een doelpunt van Albert Jan Tessemaker. Hij benutte in de 42e minuut de rebound na een aanval over de rechterkant en een goede redding van keeper Langejans.

In de tweede helft werden er door de HTC trainers een aantal tactische omzettingen gedaan. Marco Tatje bleef achter in de kleedkamer, voor hem kwam Balthazar Gijzen. Door Coen Dunnink op de beste WZC-er Erik van Dijk te laten spelen kwam er meer balans op het middenveld en kreeg HTC de wedstrijd in handen. Dit resulteerde in de 51e minuut in de gelijkmaker. Een schot van Coen Dunnink werd van richting veranderd en caramboleerde over keeper Wibo van Dijk in het doel. WZC kreeg nauwelijks meer kansen. De beste kans voor WZC was er in de 87e minuut toen Erik van Dijk de bal op de paal kopte. In blessuretijd had HTC de wedstrijd nog kunnen beslissen toen Iljas Baltes onterecht buitenspel werd gegeven door de Wapenveldse assistent scheidsrechter.

Al met al kon na afloop iedereen met de puntendeling wel leven.

Bron: sv HTC

'42  0-1  Albert Jan Tessemaker