HTC-Gramsbergen (2-0) 23-02-2008
23 februari 2008

Na twee verloren competitiewedstrijden werd het voor de formatie van trainer Henri Brink hoog tijd voor een overwinning. Dat moest vandaag dan gaan gebeuren tegen Gramsbergen. Bovendien hadden de Zwollenaren een katerig gevoel over aan de uitwedstrijd, welke in de 94e minuut werd verloren. Tijd om e.e.a. recht te zetten dus.

Het waren echter de gasten die uit de startblokken schoten. Binnen vijf minuten hadden zij al twee goede mogelijkheden om de score te openen. HTC bleef echter de rust bewaren en wachtte geduldig tot Gramsbergen was uitgeraasd. HTC kreeg meer grip op de wedstrijd maar tot echte grote kansen leidde dit nog niet.

In de tweede helft schakelde HTC nog een tandje bij en kwamen de gasten niet veel meer van hun eigen helft af. De Zwollenaren lieten weer iets van hun voetballend vermogen zien, iets wat de laatste weken minder was. Hierdoor kwam Gramsbergen nouwelijks meer in het stuk voor en het wachten was eigenlijk op de verdiende voorsprong. Het duurde tot de 77e minuut dat de ban gebroken werd. Een crosspass van Raymond Hooiveld belande exact op het hoofd van Vieleri Jusitiana. Met een diagonale kopbal liet hij de Gramsberger goalie Albert Veldsink kansloos. Twee minuten later was het pleit beslecht. Een dieptepass van Michael Schilling op Vieleri Justiana stelde de laatste in staat de Gramsberger defensie de hakken te laten zien en de drie punten voor zijn ploeg binnen te slepen.

Bron: sv HTC

'77  1-0  Vieleri Justiana