KNAPPE OVERWINNING S.C.D. ’83 IN KAMPEN
16 februari 2008

Door de verdiende overwinning van 0-2 op het sportpark De Venen in Kampen tegen KHC en het verlies van de naaste concurrenten heeft S.C.D. ’83 de aansluiting terug.

Ook voor deze wedstrijd was het motto alleen de winst telt. Ondanks dat KHC bekend staat dat het thuis moeilijk te verslaan is wist S.C.D. ’83 de opgaande lijn van inzet en passie van vorige week vast te houden. Met redelijk voetbal werd de thuisploeg de wil opgelegd. Via Bernard Karel kreeg KHC direct in het begin een goede mogelijkheid die door Wilfred Hiddink tot corner werd verwerkt. Voor de rest had de S.C.D. ’83 achterin de wedstrijd onder controle. S.C.D. ’83 begon KHC meer en meer de wil op te leggen, jammer was het dat voor de rust het scorende vermogen de ploeg in de steek liet. Vooral Patrick Vos, Jim Langeveld en Asse Klein wisten op de beslissende momenten de kansen niet af te ronden. De thuisploeg kon tevreden zijn dat het tot aan de rust slechts 0-0 bleef.

De tweede helft begon fel waarbij Machiel van Leussen (S.C.D. ’83) en Dennis Maurer (KHC) tegen een gele kaart opliepen van scheidrechter Schrik. Ook in de tweede helft bleef S.C.D. ’83 het spel dicteren, het wachten was op de openingstreffer. Patrick Vos leek die in de 68e minuut op de slof te hebben. Hij passeerde doelman Straetemans om vervolgens slap in te schieten, Mike Schilder assisteerde zijn doelman. Harold Pouls en Iwan Schuurhuis vervingen Arnoud Bolt en Jim Langeveld. Met nog ruim 10 minuten te gaan, terwijl het erop begon te lijken dat de wedstrijd in 0-0 zou gaan eindigen, sloeg S.C.D. ’83 toe. KHC verdedigde in de 78e minuut slecht uit. Pim Kuijer, uitgeweken naar links, veroverde de bal en op het indraaiend schot halverwege de kruising had doelman Cor Straetemans het nakijken. Gelijk erop had Patrick Vos de zaak kunnen beslissen maar de vrije trap van Richard Tempelman werd door de spits naast gekopt. Vos schoot in de 85e minuut S.C.D. ’83 in de veilige haven. Pim Kuijer speelde vanaf rechts Patrick Vos aan die zich goed wegdraaide van zijn tegenstander en op zijn schuiver had de KHC doelman geen antwoord, 0-2. In de slotfase zette KHC de Dedemsvaartse ploeg nog even onder druk maar Wilfred Hiddink reageerde attent op het schot van Rabi Ezzat en hield de nul.

Bron: SCD'83

'78  0-1  Pim Kuijer