Wedstrijdverslag HTC-SCD 2-1 (26-01-2008)
22 maart 2008

Er waren in deze wedstrijd twee zaken die negatief de hoofdrol opeisten. Eén van deze twee zaken was het weer. Beide ploegen hadden erg veel last van de straffe wind, waardoor hoge ballen alle kanten op dwarrelden.

De andere negatieve hoofdrol was voor de zeer warrig fluitende scheidsrechter van Linstee uit Ede. Uit dit verslag zal blijken waaruit die hoofdrol dan bestond.

HTC ging erg stek van start. De eerste paar minuten werden de gasten uit Dedemsvaart volledig overklast. In de derde minuut was het al raad voor de Zwollenaren. Een voorzet van de uitstekend opgekomen rechtsback Michael Schilling belande precies op het hoofd van Iljas Baltes. Deze kopte de bal prachtig diagonaal in, 1-0. HTC ging door en was en bleef de eerste helft veruit de betere ploeg. In de twintigste minuut werd dit tot uitdrukking gebracht in een prachtige aaanvalsopzet. Een dieptepass van Raymond Hooiveld werd opgepikt door Vieleri Justiana. Hij bediende de vrij staande Michael “Obiku” Ogubai, deze kon simpel binnentikken. In de 26e minuut had HTC de ideale gelegenheid de wedstrijd in het slot te gooien. Iljas Baltes bediende Balthazar Gijzen op maat, deze zag zijn lob echter knap gepakt worden door keeper Wilfred Hiddink. Inmiddels had scheidrechter van Linstee geel getrokken voor twee lichte vergrijpen aan HTC kant. Het soms veel te ruwe spel van SCD liet hij ongemoeid. In de 43e minuut was het Patrick Vos die met een zeer zware overtreding van achteren HTC debutant Rowdy van Raalten uit de wedstrijd schopte, naar achteraf bleek is hij met gescheurde enkelbanden ca. 6 weken uit de roulatie. Waar rood absoluut op zijn plaats was liet van Linstee het hier slechts bij geel!!

De tweede helft trok SCD wat meer het initiatief naar zich toe, de nog aangeslagen HTC-ers hadden het moeilijker maar bleven op de counter loeren met hun snelle spitsen. Het was Erik Wenker die in de 70e minuut een foutje van HTC doelman Jos de Gram afstrafte. Scheidsrechter van Linstee bleef het middelpunt van de belangstelling toen hij Balthazar Gijzen zijn tweede gele kaart voorhield voor praten, ver in blessuretijd, rood derhalve. Toen HTC trainer Henri Brink op een normale manier informeerde naar een verklaring voor het bijtrekken van 8 minuten blessuretijd en hij, op bevel van de scheidsrechter niet snel genoeg achter de afrastering verdween, besloot de leidsman tot ieders verbazing de wedstrijd te staken!

Wordt vervolgd!!

Bron: sv HTC