CSV '28 - Avereest 3-2 (1-0)
30 september 2006

Afgelopen zaterdag speelde Avereest tegen de koploper in de 3e klas C CSV'28 in Zwolle. Dat dit geen gemakkelijke wedstrijd zou worden, voor de mannen van Herman v/d Belt, bleek algauw.

De thuisploeg zette vanaf het eerste fluitsignaal veel pressie op de gasten. Op een paar kleine kansen voor Avereest, middels Jeroen Dijk en Henk Buiter, was de thuisploeg toch de sterkere op het veld. In de slotfase van de eerste helft kopte Arnie Pot uit een corner zijn ploeg op voorsprong. Dennis Klepke maakte zijn rentree voor de geblesseerde Bernard Binnendijk.
Direct na de thee zette CSV de druk op de defensie van Avereest voort. Dit resulteerde in de 52e minuut dat CSV, via buitenspel, de voorsprong verhoogde. Helaas was er aanleiding om te protesteren door de mannen uit Balkbrug bij de arbiter, die na de wedstrijd toegaf de zaak niet goed te hebben gezien. Direct na het tweede doelpunt sloeg Raymond Lachenal toe om zijn ploeg op 3-0 te brengen. Moegestreden dachten de gastheren de ruime overwinning in de zak te hebben, daar wist Avereest wel raad mee. Marcel Baas, ingevallen voor de geblesseerde Erik Mostert, verzuimde een pracht kans te verzilveren. Johan Heukels, ingevallen voor Roland Redder, scoorde 2x voor en bracht de eindstand op 3-2. Helaas duurde wedstrijd dan net even tekort voor de mannen uit Balkbrug. Volgende week ontvangt Avereest, thuis, Lemele.

Bron: Jacques van der Linde (Avereest)

'43  1-0  Arnie Pot
  2-0  Raymond Lachenal